2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    kwallie_2000

G3 perikelen

Hey beste macOSX forummers,

ik ben nogal nieuw in het mac-gebeuren en heb al een paar maand een powerbook waar ik geen klachten over heb maar kwam gisteren in het bezit van een G3 waar toch iets mis mee is (en door de plug en play powerbook ken ik nog niet veel over mac-hardware)
    Het zit zo: als ik de mac opstart (waar os8 opstond) komt er en mapje met een vraagtkeentje in het midden van mijn scherm en dan gebeurt er niets. u heb ik een installatiecd die bij mijn PB zat en dus stak ik deze in maar er kwam dan op: kan niet installeren op deze computer. Dan heb ik een gedownloade cd van OS9 gebruikt na de harde schijf gewist te hebben in het OSX installatiemenu. Dit werkte eerst maar dan kwam er na het blije mac-je een diskette met een vraagteken en mijn installatieCD werd uitgeworpen.

nu is mijn vraag:
    -Kan het zijn dat de CD bij mijn PB alleen op deze computer werkt?
    – Hoe krijg ik eender welke OS toch geinstalleerd.

Groetjes
    Thomas:cry: (de wanhoop nabij)

Bijdrager
    Nikita

Inderdaad, installatie cd’s die bij een bepaalde Mac werden geleverd, werken alleen bij dat type Mac.
    Verder, wat voor G3 is het verder, want er zijn namelijk massa’s G3’s uitgebracht.

Dat mapje-met-vraagteken betekend trouwens dat ‘ie geen geschikte opstartschijf kan vinden. En het werkt dus totaal niet zoals bij Windows, dat je om het even welke versie op welke computer dan ook kan installeren.

Trouwens, kan je OS 9 nou installeren, of niet?

Oja, en voordat ik het vergeet; je moet eerst even uitkijken met het installeren van OSX op die oude machines, want wellicht hebben ze een Firmware update nodig. Als je die update niet installeert, kan je met een kreupel systeem blijven zitten waar je helemaal niks meer mee kan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.