11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ypot

G3 gekregen…wat nu?

Hallo.
    Ik krijg binnenkort (waarschijnlijk morgen) een g3 van een vriend. Als ik het goed heb is dat deze:

Nou is dat ding helemaal volgepompt met rotzooi door die vriend. En wil ik de g3 graag formateren. Alleen ik heb geen idee hoe dat moet. Het enige wat ik heb is een toetsenbord, muis, beeldscherm en de g3 zelf. Nou kan ik wel aan een instalatie cd komen van os. Maar zou tiger nou wel geschikt voor een g3? Als dat niet zo is zou ik hem mischien een goeie opschoning kunnen geven maar formateren is natuurlijk altijd beter (bij pc dan… ik weet niet hoe dat bij mac zit).

Nou ben ik zeker geen computernoob. Ik kan goed met een pc omgaan en help veel mensen met computerproblemen in mijn buurt. Maar ik heb geen verstand van apple’s. Sinds mijn vader een g5 heeft gekocht wil ik ook overstappen op apple. Ik heb nog een goed werkende laptop met windows dus dat zal er wel niet zo snel van komen. Maar die g3 is een leuk begin.

Dus als iemand even zou kunnen uitleggen hoe ik een g3 moet formateren met een tiger cd. En of dat wel slim is zou ik erg blij zijn :D

Moderator
    unSOUND

Heb je al gezocht naar relevante topics ? :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=79272

Overigens staat je topic nu in “Classic”, wat dus gaat over OS 9 en ouder…

Bijdrager
    Freejax

volgens mij heeft deze G3 geen dvd lezer tenzij er later ingezet.
    10.3.9 gaat zeker goed draaien op deze machine, ik vraag me af of je er Tiger op moet installeren maar ik kan me vergissen.
    Als de cd’s voor 10.3 kunt krijgen, gewoon een nieuwe schijf kopen, een verse Maxtor 7200 rpm d’r in douwen ofzo, een harde schijf slijt nou eenmaal.

Een harde schijf vind ik net zoiets als banden op je auto, gaan een paar jaar mee maar dan moet je toch nieuwe aanschaffen wil je geen ongelukken krijgen.

Bijdrager
    macpro

Ik heb zo’n 400 Mhz G3 draaien met Tiger.
    Gaat prima. Je moet alleen voor minimaal 512 MB geheugen zorgen.
    Installeren kan alleen als je een DVD speler hebt of als je de G3 via de FireWire poort aan een andere Mac hangt waar wel een DVD speler in zit.

Bijdrager
    Ypot

Ja hij heeft een dvdspeler. Hij kijkt er dvd’s mee :wink: Dus dat is geen probleem.. Ik krijg hem morgen. Ik heb me hele kamer al opgeruimd om hem netjes neer te zetten enzo. Ik ben echt blij..

Maar ik denk dat ik nog niet mteen een neiwue harde schijf kan kopen. Ik heb pas al mijn geld uitgegeven aan een ipod nano :P Maar dat wil ik na 2-3 maanden wel graag doen. En dan natuurlijk ook meteen 512 er in doen natuurlijk. Mijn vader heeft er nog een paar liggen 8)

Bijdrager
    505
    ”Ypot”

En dan natuurlijk ook meteen 512 er in doen natuurlijk. Mijn vader heeft er nog een paar liggen 8)

Lief aankijken en vragen of je er 2 mag lenen, of hebben :evil:

Bijdrager
    rnbprod

– In een 300/350 Mhz Revisie A kan geen grotere schijf dan ±12 GB. Revisie A herken je aan één plek voor de harddisk als ik het goed heb. Rev. B doet gewoon schijven tot 132 GB.
    – Er gaat standaard 100 MHz SDRAM in, 133 werkt ook.
    – Mac OS X 10.3 (Panther) kun je kopen bij http://www.tweedehandsmac.nl / bv. van iemand die een upgrade doet naar Tiger

Bijdrager
    Jumpaholic

ik heb een G3 imac gehad 400 MGH en die draait ook nog tiger dus die vab jou doet dat ook wel

Bijdrager
    macmickey2

Hoe moeilijk is het om te zoeken bij systeemvereisten ???

Belangrijk is dus ook of er FireWire op zit en een beetje RAM om Tiger lekker te laten draaien.

Bijdrager
    macpro
    ”macmickey2″

Hoe moeilijk is het om te zoeken bij systeemvereisten ???

Dat is niet moeilijk. Maar wel frustrerend.
    Want volgens die systeem vereisten kan je Tiger niet meer draaien op Macs die wel nog geschikt zijn voor Tiger. Maar waar Apple gewoon geen support meer op wil/kan geven.
    Dus systeemvereisten moet je af en toe even lekker negeren en gewoon je eigen gang gaan.

Heb hier al vaak genoeg geschreven over Panther op mijn PowerMac 7500, dus details laat ik achterwege. Maar bij de systeemvereisten staat ‘ie in ieder geval niet. :wink:

Bijdrager
    Jumpaholic

ik heb mijn g3 nieuwe hardeschijf ingezet 120 gb en 512 ram er bij dus 128 +52 en ik draai tiger makkelijk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.