11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ypot

G3 gekregen…wat nu?

Hallo.
    Ik krijg binnenkort (waarschijnlijk morgen) een g3 van een vriend. Als ik het goed heb is dat deze:

Nou is dat ding helemaal volgepompt met rotzooi door die vriend. En wil ik de g3 graag formateren. Alleen ik heb geen idee hoe dat moet. Het enige wat ik heb is een toetsenbord, muis, beeldscherm en de g3 zelf. Nou kan ik wel aan een instalatie cd komen van os. Maar zou tiger nou wel geschikt voor een g3? Als dat niet zo is zou ik hem mischien een goeie opschoning kunnen geven maar formateren is natuurlijk altijd beter (bij pc dan… ik weet niet hoe dat bij mac zit).

Nou ben ik zeker geen computernoob. Ik kan goed met een pc omgaan en help veel mensen met computerproblemen in mijn buurt. Maar ik heb geen verstand van apple’s. Sinds mijn vader een g5 heeft gekocht wil ik ook overstappen op apple. Ik heb nog een goed werkende laptop met windows dus dat zal er wel niet zo snel van komen. Maar die g3 is een leuk begin.

Dus als iemand even zou kunnen uitleggen hoe ik een g3 moet formateren met een tiger cd. En of dat wel slim is zou ik erg blij zijn :D

Moderator
    unSOUND

Heb je al gezocht naar relevante topics ? :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=79272

Overigens staat je topic nu in “Classic”, wat dus gaat over OS 9 en ouder…

Bijdrager
    Freejax

volgens mij heeft deze G3 geen dvd lezer tenzij er later ingezet.
    10.3.9 gaat zeker goed draaien op deze machine, ik vraag me af of je er Tiger op moet installeren maar ik kan me vergissen.
    Als de cd’s voor 10.3 kunt krijgen, gewoon een nieuwe schijf kopen, een verse Maxtor 7200 rpm d’r in douwen ofzo, een harde schijf slijt nou eenmaal.

Een harde schijf vind ik net zoiets als banden op je auto, gaan een paar jaar mee maar dan moet je toch nieuwe aanschaffen wil je geen ongelukken krijgen.

Bijdrager
    macpro

Ik heb zo’n 400 Mhz G3 draaien met Tiger.