13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

G3 > G4

G3 naar G4,

Het blijkt mogelijk te zijn om een Powermac G3 up te graden naar een Powermac G4, is het dan zo dat je gewoon de processor vervangt door die van een G4? Of komt daar meer bij aan de pas?

Graag reacties!

Bijdrager
    a la Mac

Ik zal hier maar over zwijgen…

Inactief
    Anoniem
    ӈ

Ik zal hier maar over zwijgen…

Waar slaat dat op?

Ontopic:
    Sonnet heeft veel processor upgrades voor oudere Mac’s, kijk hier maar eens: http://www.sonnettech.com/product/cpu_upgrades.html

Bijdrager
    Esquare
    ”Nick

Het blijkt mogelijk te zijn om een Powermac G3 up te graden naar een Powermac G4, is het dan zo dat je gewoon de processor vervangt door die van een G4? Of komt daar meer bij aan de pas?

Het kan, maar het is vrij duur en niet zonder risico. Lees het recente horrorverhaal van Mac Hammer Fan maar eens: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74670

Bijdrager
    midas
    ”Nick

G3 naar G4,

Graag reacties!

waarom wil je het?
    vergelijk het met het vervangen van een 1.1 motor in een oude eend naar een 1.2, wat is het nut hiervan? Als je het leuk vind om te knutselen moet je het gewoon doen, heb je veel geld koopdan een nieuwe heb je weinig geld koop dan een tweedehands mac.

Bijdrager
    KR1275

Ik had in mijn vorige G4 800 MHz een Sonnet 1.4 GHz-kaart gezet. Die deed het op zich prima en was ook zeker een stuk sneller, alleen kwam het aantal ‘onverwacht gestopt’-meldingen veel vaker voor. En vooral bij QuickTime MPEG2 conversie (voor DVD Studio Pro), juist daar waar ik de kaart voor kocht, omdat de conversie zo tergend lang duurde op 800 MHz. Uiteindelijk heb ik de kaart los verkocht, het was een redelijk succes, maar niet voldoende. Aangezien zo’n kaart flink wat kost, is een tweedehands G4 al snel veel interessanter (en beter). Daarin zijn alle componenten op elkaar afgestemd.

Bijdrager
    KR1275
    ”midas”

waarom wil je het?
    vergelijk het met het vervangen van een 1.1 motor in een oude eend naar een 1.2,

1.1 motor in een oude eend??? De grootste motor die af fabriek in een eend heeft gezeten, had 600 cc.

Bijdrager
    tarmac58

@ niek van galen
    — waar slaat dat op? —
    er zijn natuurlijk al meerdere draadjes hier over geweest
    zie bijv. deze

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Kost in verhouding veel geld en met een beetje dealen zijn er mooie G4s te koop op Marktplaats en Tweedehandsmac. En niet van een nigeriaan kopen die hem op moet sturen uit verwegistan :?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Groot gelijk dat je geen G3>G4 upgrade koopt, verspil daar geen geld aan.
    ik kan er van meespreken…
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74907

Ik moet zeggen dat mijn broer in 2004 een Sonnet 1.2 Ghz in zijn SawTooth G4 400 heeft gestoken. Hij is er tot een maand geleden heel tevreden van geweest, maar nu valt de computer regelmatig eens uit. Het is niet zeker dat die CPU upgrade de boosdoener is, maar het zou best kunnen…

Bijdrager
    Sachin

Voor die prijs, of zelfs minder, heb je een Core Solo Mac mini! Een tweedehands G4 Mac mini zal zelfs nog véél goedkoper zijn.

Bijdrager
    awi

ik heb ooit mijn G4 350 Mhz geupgrade naar 1 GHz G4, ik heb er naar tevredenheid 2 jaar op gewerkt voor 175 euro per jaar. Dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe computer 2500/5jaar= 5oo euro per jaar……..

na 2 jaar was helaas de vaart er wel uit dus ben ik aan de G5 gegaan, maar toch mooi 2 extra werkjaren uit de G4 gehaald

dit was een upgrade van fastmac waarbij er al een heatsink op de nieuwe processor zat bij aflevering, met fannetje. ik hoefde dus hoierbij niet te klooien met het verwijderen en weer opplakken van de oude heatsink, dat scheelt natuurlijk.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zolang alles goed gaat is het natuurlijk mooi meegenomen. Maar bij een defect valt het toch wel erg duur uit.
    Van 350 naar 1000 Hz is natuurlijk bij een AGP Mac meer de moeite waard dan bij een G3 die ook maar een trage PCI videokaart heeft…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.