3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    foyomind

G Technology G-Safe als werkschijf?

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van mijn studio en ben bezig met een aantal opties betreft harde schijven en backups.

Heb altijd al een g-tech g-drive gehad als echte werkschijf. Ze zijn mooi, sterk en supersnel.

Nu ga ik het een ander dus uitbreiden en wil een goede werk/backup opstelling hebben.

Een optie is om nog 2 g-drive schijven erbij te zetten welke als backup 1 en 2 gelden, welke ik bijv. om de week on- en offsite wissel zodat er altijd een veilig ligt op een andere locatie.

Sinds ik met veel en grote bestanden werk en veiligheid een absolute must is, is mijn oog gevallen op de G-safe met Raid 1.

Aangezien dit wonderschone apparaatje 9 van de 10 keer word beschouwd als backup optie, vraag ik me juist af of ik deze niet als werkschijf kan gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo kan ik de g-safe als werkschijf gebruiken waarop door de raid1 altijd alles op 2 schijven staat en de kans zeer klein is dat er op ’n dag gegevens verloren gaan. En gebruik ik 2 losse g-drives als backup 1 en 2.

Bijdrager
    iep

Je kunt OS X op een externe schijf installeren en daar van opstarten. Data maakt niet uit waar het staat: interne schijf, externe schijf, netwerkschijf in je eigen netwerk, over vpn verbinding, etc. Wat versta je onder een werkschijf? Wat voor data staat daar op?

Bijdrager
    foyomind

Hoi iep,

Sorry was ook nie helemaal duidelijk wat ik met werkschijf bedoel.

Ik werk veel met grote grafische bestanden, photoshop etc.
    En nu werk ik met deze bestanden vanaf de externe hd via firewire.

Ik vroeg me af of dat ook goed gaat met de g-safe van g technology.
    Dat zal waarschijnlijk wel gaan aangezien deze ook firewire 800 is dus snel genoeg.

De vraag kwam vooral in me op omdat ze het vaak over de g-safe als backup unit hebben, of er dan n reden zou zijn om niet direct daar alles op te slaan en vanaf te werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.