6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

G-Technlogy G-Drive

Hoi,

Net de G-Drive Mobile binnengekregen, wilde wat bestanden van de PC op de schijf zetten voor ik hem op de Mac aansluit. Alleen de PC kan m’ niet vinden, ik hoor dat geluidje dat er iets wordt aangesloten.

Wat is de oplossing?

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je je G-Drive wilt lezen op je Windows moet je hem wel formatteren zodat hij leesbaar is op de PC. Als ik me niet vergis wordt een G-Drive standaard geformatteerd met een Mac-indeling.

Dus aansluiten op je Mac, formatteren met een FAT32-indeling en dan je bestanden van de PC op de schijf zetten. Normaal gezien kan een Mac wel FAT32 schijven mounten op het bureaublad.

Bijdrager
    Lifelogger

Of gewoon MacDrive (http://www.mediafour.com/products/macdrive) installeren…

Bijdrager
    larreh

Als je hem ook op PC’s wil gebruiken kun je je schijf beter formatteren naar NTFS.
    Die kan namelijk wel bestanden 4 GB en groter wijzigen en kopiƫren, wat FAT32 niet kan (het andere windows bestandssysteem).
    Als je op je mac NTFS wil kunnen lezen en schrijven, kun je beter dit installeren, dit is overigens 1 van de velen programma’s voor mac die dat kunnen.

Bijdrager
    iep

Je bedoelt ExFAT want dat kan OS X zonder problemen lezen en schrijven net als Windows. NTFS is iets wat alleen in Windows goed gaat, al die andere tools kunnen NTFS schijven om zeep helpen (dus data corruptie of zelfs dataloss). FAT32 kan ook prima voor Windows en OS X gebruikt worden maar dan zit je met een bestandsgrootte limiet van 4GB. En juist daar komt iets als ExFAT weer om de hoek kijken want die ondersteund wel zulke grote bestanden.

Bijdrager
    larreh

Oh, weer wat geleerd:eek:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.