8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Exotic08

G-Shock GB-6900 i.c.m. iPhone 4S

Goedenavond,

Ik heb een leuk horloge op het oog, een G-Shock GB-6900 met bluetooth 4.0.
    Nu kan ie blijkbaar communiceren met Android zooi, maar nog niet (officieel) met een iPhone 4S.
    Maar wat nou als de iPhone gejailbreakt is, kun je dan wel gebruik maken van de bluetooth functies?

Een filmpje over de G-Shock: http://www.youtube.com/watch?v=DpBW_ttG5HA

Bijdrager
    Chorro

Degene waarvan dat Youtube-account is, heeft gereageerd met het antwoord dat hij wel icm een iPhone werkt. Waar had je gelezen dat dat niet kon?

Bijdrager
    Exotic08

http://forums.watchuseek.com/f17/has-anyone-got-their-hands-gb-6900-yet-664713.html

Hm, ik denk eigenlijk niet dat ie met een iPhone 4S werkt zonder jailbreak… Maar ik hoop het wel natuurlijk.

Edit: bij de reacties van YouTube staat ook…

“DOES NOT WORK WITH IPHONE 4S. I BOUGHT IT AND? IT DOES NOT CONNECT.

usman3843 1 maand geleden”

Bijdrager
    Chorro

Mmm… Enigszins begrijpelijk aangezien de Bluetooth mogelijkheden op een iPhone best beperkt zijn zonder jailbreak. Ik las alleen die reactie van de beheerder van het account.

Ik zou je geen antwoord kunnen geven of dit met jailbreak wel mogelijk is.

Bijdrager
    Exotic08

Nja, bedankt voor je reactie:-)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

ik wil dat horloge ook wel! alleen is het probleem dat de iPhone batterij zo snel leeg gaat door BT:(

Bijdrager
    iep

Als je ziet wat dat horloge kan en wat de iPhone aan bluetooth profielen ondersteund wordt al snel duidelijk dat het niet gaat werken icm een iPhone. De iPhone kent bluetooth vooral als techniek voor dingen als headsets, carkits en koptelefoons met mediaknopjes. Daarnaast zijn apps op de iPhone ook heel erg van elkaar gescheiden en vindt er verder weinig interactie plaats. Daar kun je nog wel enigszins omheen werken met allerlei technieken (push notifications) maar sommige dingen kun je dan ook weer direct benaderen (de agenda database bijv.). Dat betekent echter niet dat je dezelfde functionaliteit krijgt als met de Android telefoons die op dit vlak meer kunnen. Jailbreak zou daar wel een oplossing voor kunnen zijn maar of zo’n grote fabrikant als Casio daarmee in zee gaat is nog maar zeer de vraag. Leuk speeltje maar een slechte koop voor wie een iPhone heeft.

Bijdrager
    Exotic08

@JeroenJK: BT 4.0 zou energiezuiniger moeten zijn.

@iep: Aha, dacht ik al. Thanks.

Dan wordt het een Pebble:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.