7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

G-RAID in RAID 1

Beste OMT’ers,

Ik ben van plan om de G-RAID (2TB) harde schijf te gaan kopen, nou vroeg ik mij af of je deze ook in RAID 1 kunt configureren.
    Ik kon dat namelijk nergens op het internet vinden.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iMad

G technology

The lack of Raid 1 for redundancy is a deliberate move, as the G-Raid3 is pitched at applications that need reliably fast performance, such as editing video in multiple streams. As such, the inclusion of a full-size USB 2 port seems a little unnecessary, but we’re glad that a FireWire 400 port is included, as it’s handy for daisychaining a portable drive to take files away from the office to work on.

Antwoord NEE helaas

Bijdrager
    Racketeers

Ik heb die schijf sinds een maand of 2 de G-Raid en die heb ik in Raid 1 draaien. Zoals ik het begrijp is de G-Raid3 het vorige model en die kon idd niet in Raid 1 gezet worden. Mijne dus wel.

Bijdrager
    iCreatedTech

En hoe doe je dat? Via software op je Mac?
    Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Racketeers

Yep, eerst ff formateren en dan het bijgeleverde software dingetje van G-Raid draaien, was een fluitje van een cent maar inderdaad, de handleiding is er heel onduidelijk over.

Bijdrager
    iCreatedTech

En jij hebt de 4e gen G-RAID?
    Erg bedankt voor de info!

Bijdrager
    Joepmini

Ook ik zit op dit moment met eenzelfde vraag , vandaar dat ik dit topic gebruik.

Ik wil graag een nieuwe HD aanschaffen die Raid 1 kan draaien. Nu heb ik goede ervaringen met schijven van G-Tech en wil dus een G Raid hebben. Maar nu zie ik in de omschrijving alleen dat de G Raid Mini deze mogelijkheid heeft. De normale G Raid is met de Raid 0 optie geschikt voor snelheid……

Mijn vraag is daarom of je de G Raid niet gewoon met het schijfhulpprogramma als Raid 1 kan configureren of dat het wel gewoon kan via d eG Tech instellingen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.