5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Fysieke toetenbord knop instellen voor wisselen Airplay

Een van de fijne functies van mijn iMac is dat ik muziek kan spelen via mijn stereo-installatie zonder dat ik hoef in te loggen op mijn iMac. Ik hoef enkel de play-knop in te duwen. Alleen zit ik ook geregeld achter mijn computer en dan heb ik liever het geluid via mijn hoofdtelefoon lopen. Mijn hoofdtelefoon wordt aangesloten via de hoofdtelefoonpoort. Soms ben ik even weg van mijn computer en wordt deze automatisch vergrendeld. Daarna komt het ook wel eens voor dat ik dus het ene moment via mijn hoofdtelefoon muziek wil luisteren en het andere moment via mijn computer. Alleen kan ik deze instructie alleen aan iTunes doorgeven als de computer ontgrendeld is, want er is geen knop voor op het toetsenbord waarbij je kunt wisselen tussen ‘Airplay’ en ‘deze computer’ of welke andere audio-uitgang je ook zou willen.
    Dat vind ik persoonlijk een gemiste kans. Het komt hierdoor voor dat ik inlog op mijn computer enkel en alleen om de audio om te zetten. Waarom kan dat niet sneller en op zo’n beetje dezelfde manier waarop je de muziek pauzeert, afspeelt, overslaat & herhaalt?

Kun je dit instellen waardoor het wel kan? Is er een toetsencombinatie die ik niet ken?
    Is er een bepaalde beveiligingsaspect waardoor dit niet kan?
    Kun je een toets hiervoor inprogrammeren?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Volgens mij kan dit met BetterTouchTool of anders met de sneltoetsen in Airfoil of in Silicio.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

En heb je het al geprobeerd op de gewone manier, dus via Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > Sneltoetsen?
    Daar kun je system wide shortcuts aanmaken

Bijdrager
    Stirf

Ik zou daar een pagina van maken en in dit draadje posten.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb alle manieren even geprobeerd die ik hierboven noemde maar het werkt niet.
    Er zijn enkele basisfuncties die wel werken met een gelockt scherm, (zoals Volume en Next)
    maar verder doet bijna niks het op een gelockt scherm. Wat op zich ook wel logisch is.

Niet gelockt kan het wel.
    Dan kan het op verschillende manieren, bijvoorbeeld met ⌘2 in Airfoil.
    Hoef je dan zelfs niks voor in te stellen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.