15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    vTroost_

Fysiek adres

Hallo,

Om op het draadloze netwerk van mijn school te komen moet ik mijn fysieke adres naar de systeem beheerder sturen maar hoe vind ik nu ‘mijn’ fysieke adres.

MVG,
    vTroost_

Ps. Ik weet niet of ik zo goed zit, heb gezocht maar kon het niet echt vinden.

Bijdrager
    Rickje

Ik Google zelf ook even.
    Solution: Fysieke adres, dat is gewoon je MAC Adres.

Over deze Mac.
    Meer info
    Bluetooth.

Daar staat je MAC adres.
    Suc6

Bijdrager
    Nietzman

Denk dat de systeembeheerder zich dan wel af gaat vragen wat ‘ie met het macadres van z’n bluetooth moet.

Je kunt in je System Preferences gewoon een spotlight search doen op “Airport ID”. Brengt mij meteen op de goede plek.

Bijdrager
    iJoost

Mmm… Bij mij levert dat dan weer niets op.

Maar Systeemvoorkeuren > Netwerk > Airport > Geavanceerd… > Airport-ID moet wel ongeveer genoeg vingerwijzing zijn.;-)

Bijdrager
    Jello

Elk apparaat dat verbinding maakt met een netwerk heeft een eigen MAC-adres, (wat staat voor Media Access Controller).

Een soort unieke naam voor elk toestel in een netwerk…
    Dus je Airport kaart heeft een ander MAC-adres dan je ethernet kaart, nog anders dan je ingebouwde modem (als je die nog hebt), of dan je USB Modem of dan je Bluethooth ding (want daarmee kan je ook op netwerk)…

Dus je moet het MAC-adres opzoeken van het kreng waarmee jij verbinden wilt:)

Systeemvoorkeuren
    -> Netwerk:

Ethernet -> geavanceerd -> tab ‘ethernet’ -> Ethernet ID
    Airport -> geavanceerd -> onderaan: Airport ID

etc

Bijdrager
    Munchlax

Of op de iPhone/iPod touch: Instellingen > Algemeen > Info > Wi-Fi adres.:D

Bijdrager
    Rickje

Aaaaaaaaaaaaaah!

Excuses.
    Dat heeft dan altijd fout in me kop gezeten. :?

Bijdrager
    Oppie

Jello, een (analoge) modem is geen ‘netwerk device’ (netwerk adapter of netwerk interface) en heeft dientengevolge ook geen MAC adres.

Bijdrager
    Jello

@Oppie: wie spreekt er over een analoge modem?
    http://www.dslreports.com/faq/9755

Veel modems hebben wel een MAC-adres;)

Bijdrager
    Oppie
    ”Jello”

Jij!
    Je hebt het over een ingebouwde modem, of een USB modem (en dan neem ik aan dat je dat Apple USB modempje bedoeld).

Bijdrager
    Jello

Niet teveel vanzelf aannemen…
    dan krijg je enkel verwarring;)

Anyway laten we nou gewoon ontopic blijven!

Bijdrager
    Oppie
    ”Jello”

dan krijg je enkel verwarring!

???:?
    Ik reageer gewoon op wat jij schrijft… niks aanname, wat klets je nou? Ingebouwde modem is een analoge modem en niet anders. En dus zeker geen kabel- of ADSL-modem.

Vwb het on-toppic: het antwoord is al eerder duidelijk gegeven, dus daar is geen probleem meer.

Bijdrager
    Jello
    ”Oppie”
    ”Jello”

dan krijg je enkel verwarring!

???:?
    Ik reageer gewoon op wat jij schrijft… niks aanname, wat klets je nou? Ingebouwde modem is een analoge modem en niet anders. En dus zeker geen kabel- of ADSL-modem.

Vwb het on-toppic: het antwoord is al eerder duidelijk gegeven, dus daar is geen probleem meer.

”Oppie”
    ”Jello”

Jij!
    Je hebt het over een ingebouwde modem, of een USB modem (en dan neem ik aan dat je dat Apple USB modempje bedoeld).

Zucht, ge weet niet van ophouden van offtopic gaan hé?

dus zodra een topic beantwoord is mogen we lekker offtopic gaan?

De topicstart weet ondertussen zijn oplossing en ik ga niet dieper in op jouw modem gezever.

Bijdrager
    Oppie

Sorry dat ik aannam dat je met “ingebouwde modem” een ingebouwde modem bedoeld.
    Spijt me echt.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Jello”

dan krijg je enkel verwarring;)

Misschien moet je dan gewoon duidelijk zijn. Oppie reageert volkomen normaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.