10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mekker

fw/usb kabel

ik heb een G3 ipod (f/w) mijn vriendin een nano nu zag ik een fw/usb kabel maar deze werkt niet (volgens de apple site) met de nano weet iemand waarom niet?

Bijdrager
    Nikita

Omdat de Nano geen FW interface heeft. Die USB/FW kabel was sowieso omdat de 3G iPod alleen kom opladen met een FW adapter, maar wel syncen met USB.

Bijdrager
    iJet

Ik was gisteren bij een vriendin die iets wilde overzetten via haar FW-kabeltje naar mijn iPod Video. Dat deed ‘ie dus ook niet. Heeft de iPod Video dan ook geen FW-interface?

Bijdrager
    Nikita

Klopt :)
    Da’s de keerzijde van een steeds dunner wordend apparaat, op een gegeven moment hebben ze geen ruimte meer voor een bepaalde chips. En aangezien de meesten USB gebruiken en niet FW…

Bijdrager
    iJet

Ah vandaar. Vond het al zo vreemd, maar dit klinkt logisch. Gelukkig voel ik ook geen behoefte om een snellere verbinding tussen m’n iPod en m’n PowerBook op te zetten, dus dat scheelt :P.

Bijdrager
    mekker

dus ook als ik een universal dock zou kopen heb ik nog steeds twee kabeltjes, die ik steeds moet verwisselen om de 2 pods aan te sluiten nodig.

Bijdrager
    Nikita

Jup.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik had ook liever gehad dat Fw bleef en USB eruit vloog, helaas zijn ze bij Apple moeten zwichten voor het inferieure maar bij gewone pc-bakken meer populaire USB 2.

Bijdrager
    Nikita

En aangezien het grootste deel van de iPod gebruikers denkt dat Apple alleen iPods maakt… :sealed:

Bijdrager
    iJet

Nee joh, Apple maakt ook de iPod-docks en iTunes… Toch?
    [size=7:5e47d31ead]Sorry, *bijdehandstandje uit*[/size:5e47d31ead]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.