4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

FW400 ext HD verdrukt FW800 ext HD

Beste Maccers,
    Ik heb een probleem met een nieuwe Seagate FreeAgent Desk for Mac 1TB externe FW800 harde schijf.

Probleem:
    Wanneer de Seagate schijf in de slaapstand is en ik sluit een 2e externe harde schijf aan (Maxtor FW400) wordt de Seagate afgekoppeld en krijg ik de melding dat deze onveilig is verwijderd en dat ik voortaan eerst moet uitwerpen om dataverlies te voorkomen. De Maxtor is dan wel benaderbaar.

Als ik eerst de Seagate uit de slaapstand haal en dan pas de 2e ext HD aanzet gaat alles wel goed.

Iemand een idee? Heb diverse fora afgezocht en kon alleen dit vinden:
    http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=freeagent&thread.id=4546
    Deze heeft dit probleem net even anders: bij ontwaken van de computer. dit werkt bij mij juist probleemloos.

Moderator
    Night

Lang leve de wondere wereld der techniek:)

Hoe heb je e.e.a. aangesloten? Beide disks op een aparte firewire poort op je Mac, of doorgelust via een HD?

Bijdrager
    Sipke

De Firewire800 schijf (de nieuwe Seagate FreeAgent for Mac) direct op de FW800 poort van de MBP.
    De Firewire400 schijf direct op de FW400 poort van de MBP.

Ik heb de FW400 schijf ook via de hub op mijn 30″ HDCD aangesloten gehad. Maakt verder niets uit.

Voorlopig werkt de workaround (eerst de Seagate uit de slaapstand halen) natuurlijk wel maar het blijft wel irritant als ik het een keer vergeet. En ik ben erg vergeetachtig :( Wel lastig als je net iets hebt open staan wat die schijf dan nodig heeft.

Bijdrager
    Sipke

Apple Care gebeld en allerlei tests uitgevoerd. Alles was goed met de Macbook Pro. Dus dan maar de workaround steeds toepassen: eerst de Seagate Freeagent wakker maken alvorens de Maxtor aan te sluiten. Werkt altijd, je moet er enkel even aan denken. Gelukkig gebruik ik de Maxtor vanaf nu enkel nog als “remote backup” (bij de schoonouders) dus het is niet zo’n probleem meer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.