5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mekker

fusion drive makes met externe SSD

zoals de titel al zegt, is het mogelijk een fusion drive te maken met externe SSD met m’n iMac die een hd heeft?
    wat zijn de voor- en nadelen ?

bijvoorbeeld deze : https://www.sony.nl/electronics/externe-vaste-schijven/sl-bg1

bvd

Sleutelbeheerder
    Night

Ja, dat is mogelijk (en eenvoudig zelf te doen). Er zijn diverse mensen die je succesvol zijn voorgegaan.

Ik zou je toch aanraden dit topic van het zuster-forum op MacRumors na te lezen, zodat je de voor-en nadelen goed tegen elkaar kan afwegen.

Bijdrager
    Maurits

Dat het theoretisch kan is 1 ding, maar met een externe schijf zou ik het afraden. Voor je weet is er een verbindingsprobleem, en is je fusion drive kapot.
    Na een herstart is de USB poort namelijk later gepowered dan de interne schijven…..

Afhankelijk van het type iMac zou je misschien nog ruimte hebben voor een interne SSD, soms op de plek van de DVD speler.
    Dat kan ik wel aanraden (als je de interne DVD kan missen)

p.s. en vergeet dan niet het commando ‘sudo trimforce enable’ te gebruiken om TRIM op de SSD te gebruiken. Gaat op lange termijn veel snelheid schelen.

Bijdrager
    Shmoo

Allemaal halve tussenoplossingen voor hele problemen.

Sleutelbeheerder
    Night

Eerder omgekeerd: Om problemen vragen door halve tussenoplossingen.

@Maurits: Een Mac is gelukkig slim genoeg om dat te vermijden, en zal dan met opstarten wachten tot alle benodigde devices actief zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.