10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rjjd

fusion drive

hi ik heb een corrupte fusion drive ssd en een 3tb hd schijf en dit is de vraag: kan ik deze losse schijven nou apart weer formateren en opnieuw een fusion drive ervan maken ?
    ik weet dat ik de data kwijt ben .
    gr rjjd

Bijdrager
    madcat

ja dat kan, maar als ik jou was zou ik eerst even een afspraak maken bij de geniusbar.
    Misschien kunnen ze de data nog terug halen.

Bijdrager
    rjjd

Mijn data is niet belangrijk heb ik een back-up van ik wil graag weten of ik de ssd en de harde schijf kan formateren zonder schade aan de schijven en dat ik daarna weer een fusion schijf kan maken ?

Bijdrager
    computer space

Als de SSD corrupt is, gaat ie dan dadelijk niet weer problemen geven? Je kunt de schijven ook los gebruiken. Zet je OSX op de SSD, de data op de 3TB schijf, en laat je Timemachine de SSD backuppen naar de 3TB schijf. Is er dan weer iets corrupt op de SSD heb je het spul in een uur weer teruggezet.

Bijdrager
    Da Vinci

Zoals madcat al zegt, gewoon even een afspraak maken bij de genius bar van één van de Apple Stores. Dan weet je zeker dat het weer goed zit, zelf klooien is niet altijd de beste oplossing….

Bijdrager
    Robbie122

Dit probleem heb ik ook gehad nadat ik een hele dag met Bootcamp aan het vechten was geweest (wou maar niet installeren etc etc), in Terminal heb ik toen een paar commands ingevoerd en het was gelijk weer klaar. Zoek even op Google: Fusion Drive corrupt Terminal.

Bijdrager
    rjjd

De situate is nu dat de ssd en andere 3T drive niet konden worden ontkoppeld omdat ik het systeem niet meer kon opstarten met deze 2 schijven erin.
    Ik heb nu de SSD geformatteerd en de volle 240 GB tot mijn beschikking voor de herinstallatie. Echter op de 3TB schijf zie ik maar een partitie grootte van 800 GB en die kan ik formatteren en daarna heb ik ook 800 GB tot mijn beschikking echter ik mis 2,2 TB die niet te zien is op de schijf en dus ook niet bereikbaar en bruikbaar.. Mijn vraag is hoe kan ik de rest van de schijf beschrijfbaar maken ?? Het lukt niet via Disk Utility helaas:(

Bijdrager
    madcat

Is de 3TB HDD een interne harddisk met de GUID partitie tabel?

Bijdrager
    rjjd

ja met gpt tabel onder mac of windows tot 800 gb te formateren niet meer ..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.