4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Kobes

Funda links in Kaarten op MacBook Air

Ik loop al een tijdje met de volgende vraag rond. Ik kijk met enige regelmaat op Funda, maar niet dagelijks, verder ontvang ik van Funda regelmatig mailtjes met aanbod op basis van een zoekopdracht.
    Wonder boven wonder verschijnen alle straten die in de mail staan als suggestie (van Funda) in de Kaarten app op mijn Mac. Ik vraag me af hoe dit kan en bedenk daarbij het volgende:

– Nieuw aanbod uit de mail wordt ook gevonden in Kaarten, ook voordat ik op de Funda site ben geweest.
    – Ik gebruik NIET de mailapplicatie van Apple voor het ontvangen van de mails van Funda
    – Ik heb wel de iPhone app, maar hoef die niet opgestart te hebben om het effect te zien
    – Ik kan me totaal niet herinneren dat ik ooit een plugin oid heb geactiveerd (weet ook niet van het bestaan af)

Is er iemand die iets weet over het pluggen van websites in de API van Kaarten? Of is het ‘simpelweg’ een query die op de achtergrond wordt uitgevoerd, waarbij obv een cookie mijn account wordt geladen (gek genoeg doet hij het vandaag, maar ben ik niet meer ingelogd door een recente Safari-reset)?

Ik ben erg benieuwd of iemand weet waar het vandaan komt. Het is erg handig, maar wel een beetje creepy dat het ‘plotseling’ lijkt te zijn ontstaan.

Moderator
    Raymon Mens

Dat is heel vreemd. Ik heb geen inhoudelijke verklaring maar abonneer me even op dit topic want het is interessant.

Bijdrager
    Buzz

Waarschijnlijk gebruiken ze Apple’s map links URLs: https://developer.apple.com/library/ios/featuredarticles/iPhoneURLScheme_Reference/MapLinks/MapLinks.html

Als je op zo’n link klikt dan opent de Apple Maps app op iOS of OS X. Op apparaten waar de Apple Maps app niet bestaat wordt door Apple’s server blijkbaar doorverwezen naar de website van Google Maps. Ik heb het niet zelf uitgeprobeerd, dus wellicht is er iemand met meer gedetailleerde informatie.

Bijdrager
    Kobes

Dat is niet precies wat er gebeurt. In de maps applicatie op mijn MacBook ‘weet’ het zoekvenster van sommige huizen op Funda af. Het zoekvenster komt na enkele karakters met de suggestie van een betreffende straat en daaronder de tekst ‘van funda’. Dus niet in de funda-app, of op hun eigen site, maar in de applicatie van Apple. Het lijkt dus een soort plugin, maar ik kan me niet herinneren dat ooit te hebben ingesteld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.