4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kay-tong

Functietoetsen programmeren

Heb laatst men macbook topcase laten vervangen omdat er cracks inzaten.
    Echter heb ik na 2 keer nog steeds niet mijn identieke oude toetsenbord.

Eerst had ik een qwerty, nu heb ik een verouderde azerty, ik moet de nieuwe azerty hebben.
    Allessinds heb ik mijn macbook nu mee naar huis.

Nu heb ik in systeemvoorkeuren de Fn toetsen omgedraaid, zodanig je F1, F2, enzovoort gebruikt.

Nu wil ik mijn eigen toetsten combinatities instellen:
    F1 : helderheid verlagen
    F2 : Helderheid verhogen
    F3 : Dashboard
    F4 : Expose
    —-
    F12: Volume omhoog
    F11: Volume omlaag
    F10: Volume uit
    F9: Vooruit
    F8: play/pause

iemand een idee hoe ik deze toestencombi kan toevoegen?
    In “Toetsencombinaties” moet ik een menu commando opgeven, of is er een andere manier?

Dachboard en expose doe kan ik rechtstreeks uitkiezen.
    F7: achteruit

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De eerste twee (helderheid verhogen en verlagen) kun je instellen in de Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord en muis -> Toetscombinaties -> Beeldscherm, maar de andere zie ik niet in dat rijtje staan:( Ik denk dat dat niet zal lukken, in elk geval niet op een eenvoudige manier.

Een menucommando opgeven doet iets anders, namelijk een toetscombinatie toewijzen aan een keuze in een menu van een bepaald programma (of van alle programma’s) — dus als je bijvoorbeeld wilt dat “Toon alles” de combinatie [command][shift]T gebruikt, kun je dat hiermee zo instellen.

Bijdrager
    iMarc

Misschien kun je hier wat mee…

SimpleKeys 2 is a complete rewrite of the popular f-key shortcut program.
    Now in addition to programing your function keys.

Kun je ook gebruiken om het invullen van bv wachtwoorden te automatiseren met sneltoets combinaties.

Bijdrager
    kay-tong

Ik had het uitermate handige programma “sparks” gevonden. Nu heb ik alvast mijn oude keyboard kunnen simluren.

Ook zal ik eens simplekeys uitproberen, wie weet kan het nog beter. Ook controlmate ga ik proberen, maar dan moet ik dadelijk mijn macbook herstarten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.