12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Fullscreen op extern scherm

Hallo,

Ik heb hier een best simpele vraag, maar het lukt me niet om het voor elkaar te krijgen. Ik heb hier een MacBook met een extern beeldscherm. Filmpjes kijk ik op dit extern beeldscherm, maar als ik het fullscreen wil maken, wordt hij fullscreen op m’n MacBook. Hoe krijg ik het voor elkaar om hem fullscreen op het externe scherm te maken?
    Ik las ergens dat het met QuickTime kon door middel van Weergave -> Presenteer film, maar ik heb geen QT Pro.

Inactief
    Anoniem

Door het externe beeldscherm primair te maken (inclusief menubalk en dock) via Systeemvoorkeuren…

Bijdrager
    Ramy

Hoe maak ik hem dan primair? M’n dock en menubalk staan namelijk al op het externe beeldscherm…

Geblokkeerd
    Carp

Als je QuickTime gebruikt,open je ‘Weergave’/Presenteer Film en klikt je externe monitor aan….that’s all!

Voor VLC, open ‘Video’/Schermvullend videoapparaat/ 1 of 2 8)

Bijdrager
    Ramy

Ik gebruik QT, maar ik heb dus geen Pro.

Geblokkeerd
    Carp

Heeft gewone versie ook volgens mij.

Bijdrager
    Ramy

Het is niet actief, met de tekst PRO ervoor. Als ik de hotkey ervan gebruik, krijg ik de pop-up te zien dat ik het moet kopen… Is er geen andere oplossing?

Moderator
    Mac Daddy

Volgens mij zit het in je systeemvoorkeuren –> quicktime en dan 1 van de tabjes. Daar kun je het aangeven op welk scherm hij full screen weergeeft. Of anders bij de voorkeuren en dan onder fullscreen van QT zelf.

Ik heb nu geen extern scherm meer, dus kan het zelf niet bekijken.

Bijdrager
    Ramy

Ook daar kan ik het niet vinden. Ligt het misschien aan m’n versie? Ik maak gebruik van QT 7,5,5.

Bijdrager
    Osiso

De normale QuickTime heeft volgens mij inderdaad geen Full Screen-optie. Wel kun je met Command+3 de video zo ver mogelijk optrekken. Een andere optie is om de video met bijvoorbeeld VLC af te spelen.

Bijdrager
    Nikita

QuickTime heeft sinds versie 7.5 (of 7?) ook zonder Pro een full-screen optie.

Hoe dan ook: Ga naar Voorkeuren in QT > Schermvullende weergave

Daar kan je volgens mij (ik heb een Mac mini, en dus maar één scherm) selecteren op welk scherm je je films wilt afspelen.

Bijdrager
    Ramy

Thanks, het is gelukt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.