4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dams1

full screen VPN in parallels werkt niet

Ik wil een VPN starten in parallels. Meestal kan ik deze VPN niet full screen krijgen. Ik heb al veel resoluties geprobeerd, maar het lukt niet. Wat nu gek is dat hij soms wel gedaan heeft. Waarom zo instabiel of heb ik een instelling in apple / parallels over het hoofd gezien? Volgens de VPN beheerder licht het probleem op mijn MAC.
    Wie weet hier ontwoord op?

Bijdrager
    dyn

Een VPN is geen programma en kan derhalve ook helemaal niet fullscreen gedraaid worden. Een VPN is een Virtueel Prive Netwerk. Wordt o.a. gebruikt om een thuiswerker via een beveiligde tunnel met het netwerk op kantoor verbinding te laten maken. De beveiligde tunnel is dan wat je het VPN zou noemen.

Als je doelt op een tool om een computer op afstand te bedienen dan denk ik dat je VNC bedoeld wat weer staat voor Virtual Network Computing. Het scheelt misschien maar 1 letter maar qua werking is het gewoon iets compleet anders. In geval van VNC heb je geen Parallels nodig omdat er ook VNC viewers zijn voor de Mac zoals Chicken of the VNC (CotV afgekort).

Waarvoor gebruik je die tool en hoe heet die tool precies?

Bijdrager
    dams1

ik bedoel dan niet de tunnel, maar het virtuele bureaublad op mijn MAC. Ik heb dus het speciale VPC programma van de werkgever gekregen en dat is een windows programma, vandaar dat ik aan parallels vast zit.
    Maar dit bureaublad heeft een beperkte resolutie (650×750 ongerveer oid) en dit krijg ik niet groter. Volgens de werkgever moet die instelling zitten in de gebruikers PC, en dat kan misschien omdat ik een enkele keer het beeld wel full screen heb gehad in paralles, zonder dat ik volgens mij iets anders deed. Ben ik een instelling vergeten? Als ik de grootste resolutie van parallels kies, zegt de MAC dat dat niet gaat ivm de video instelling van MAC, die je dan moet veranderen.

Bijdrager
    dyn

Dan heb je dus iets van een VNC viewer die door je werkgever is aangepast (mogelijk dat het ook iets anders is als VNC). In dat geval mag je werkgever er dan ook mooi een gebruiksaanwijzing bij leveren:)
    In geval van VNC kun je ook een andere viewer proberen en de instellingen overnemen. Dan zou je dat Chicken of the VNC eens kunnen proberen. Je kunt ook je hele computer naar het werk slepen en eens gezamenlijk de instellingen van dat stukje software van de werkgever doorlopen. Het kan ook best zijn dat Parallels het e.e.a. onmogelijk maakt (lees: Parallels en die tool bijten elkaar). Uiteindelijk zadelen ze jou met een tool van hun op en als het niet werkt zijn zij degenen die het moeten oplossen en dat is dus niet de gebruiker! Althans zo zou goed systeembeheer moeten lopen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.