12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Moderator
    Koen van Tongeren

Full screen Quicktime afspelen op primair scherm

SInds een paar dagen heb ik een nieuw 23″ Cinema Display aan m’n MBP hangen. Prachtig scherm en OS X kan er goed mee omgaan. Alleen Quicktime doet moeilijk:
    Mijn MBP staat ingesteld als secundair scherm en het Cinema Display als primair scherm (met menubalk). Als ik een video op dit scherm afspeel in QT en ik schakel naar full-screen weergave dan zet QT die automatisch naar het MBP scherm, ookal stond de video bij het openen op het primaire scherm.
    Mijn vraag dan ook: is het mogelijk om QT ervan te overtuigen dat ie video in full screen op het primaire scherm i.p.v. het secundaire scherm moet afspelen?

Bijdrager
    Brainiac

Ja da’s nog ergens aan aparte instelling.. maar waar was dat nu weer.. . Van zodra ik het gevonden heb.. .;)

Bijdrager
    Welles

Weergave -> Presenteer Film…

Daar kun je kiezen op welk scherm je Fullscreen wilt

Moderator
    Koen van Tongeren

Het schaamrood staat mij op de kaken dat ik daar zelf niet achter ben gekomen. Hartelijk dank!

Bijdrager
    Brainiac
    ”Welles”

Weergave -> Presenteer Film…

Daar kun je kiezen op welk scherm je Fullscreen wilt

Of zo:

QuickTime > Voorkeuren > Schermvullende weergave

En daar dan aanklikken, welk van de twee.:)

Moderator
    Koen van Tongeren

Ja, de voorkeuren heb ik geprobeerd toen ik het scherm voor de eerste keer aansloot maar toen stond deze optie er niet bij. Nu wel, dus wellicht had ik eerst QT moeten afsluiten toen het scherm er voor t eerst aanhing.

Bijdrager
    Brainiac

De reden waarom ‘k het eerst niet vond was doordat m’n tweede scherm niet aangesloten was. :mrgreen:

Bijdrager
    Drukker

Maar hoe kun je full screen over twee schermen afspelen?
    Nu tel ik van beide schermen de resolutie (1920 +1680) op en pas mijn film er op aan,
    maar het menu balkje blijf dan in beeld!

Gidi

Geblokkeerd
    Carp

Ga naar je systeemvoorkeuren/beeldschermen/ rangschikking en klik onderin ‘synchrone weergave’ aan…je resoluties moeten dan wel overeenkomen.
    Makkelijk is om bij beeldschermen/beeldscherm aan te klikken ‘Toon beeldschermsymbool in menubalk’…je kunt dan sneller wisselen.

Bijdrager
    foobar

dat lijkt me niet echt een handige oplossing, maar op een MBP gaat (fn +) F7 een stukje sneller

Bijdrager
    Drukker

ik bedoel niet 2x het zelfde beeld, maar film doorlopend over twee schermen.
    Nu maak ik b.v. een film 1920 x 1080 een film van (1920 + 1680) 3600 x 2025 pixels, wergave werkelijk groote, dus niet schermvullend.

Gidi

Bijdrager
    foobar

denk niet dat dat fullscreen kan

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.