13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MDW

Full Screen

Ik heb een programma Davinci Resolve open staan in Full Screen op mijn iMac (10.14.6)

De rode groene en gele bolletjes links boven in het window staan er niet meer, en Command + Control + F heeft geen effect.

Davinci heropstarten helpt ook niet.

Is er nog een andere manier om Davinci uit Full Screen te krijgen?

Bijdrager
    wouter57

Enkel de escape (helemaal links bovenaan) wil ook weleens helpen.

Bijdrager
    MDW

Bedoel je de escape knop op het toetsenbord?

Dat werkt ook niet

Bijdrager
    Matador

Misschien in DavInci onder het menu Weergave (View)?

Bijdrager
    MDW

In Davinci bestaat die optie blijkbaar niet.

Bijdrager
    fatboysmart

Hier staat de ‘oplossing’ denk ik…

https://forum.blackmagicdesign.com/viewtopic.php?f=21&t=94534

Bijdrager
    wouter57

Test uitgevoerd met de iTunes (mojave). Als je met de muispijltje naar de bovenste rand van je scherm gaat komen de rood-geel-groene knoppen tevoorschijn.

Bijdrager
    MDW

Sorry, ook dat probeerde ik zonder resultaat

Bijdrager
    MDW

Ik heb nu via de uninstall Davinci verwijderd, en de nieuwste versie geïnstalleerd.

Het programma opent in Fullscreen, … en blijft in Fullscreen. Dat is wel heel merkwaardig gezien ik toch de uninstall gebruikt heb.

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je mijn link al gelezen?

“Try, workspace menu, full screen mode.”

Sleutelbeheerder
    Night

Zo simpel is het inderdaad, hoewel erg misleidend en niet echt intuïtief te noemen. Je moet overschakelen naar Full Screen mode om weer in de Window omgeving te komen. De oplossing van @fatboysmart is de enige juiste, werkende oplossing.

Mocht je met twee displays werken, dan moet je wel eerst de kabel van het tweede display even uit je Mac trekken, anders is die optie grijs (en dus niet te selecteren).

Bijdrager
    MDW

Ja, dankjewel Fatboysmart & Night. Het is gelukt.

Wel raar dat ik het probleem niet kon oplossen door Davinci opnieuw te installeren. Dat betekent dat er niettegenstaande ik de uninstall gebruikte toch nog iets blijft hangen dat dan opnieuw opgepikt kon worden door de nieuwe versie.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat komt waarschijnlijk omdat er een voorkeurenbestand van DVR niet is verwijderd voorafgaand aan de herinstallatie. Hierin staan dus hoogstwaarschijnlijk ook de venster-instellingen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.