20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    GT1988

Full HD .mkv bestanden op nieuwe iMac

Hoi OMT’er,

Ik heb een vraag ik heb sinds release de nieuwe 21.5″ iMac met een Quad core nota bene maar ik heb nog steeds moeite met het afspelen van full HD films op mijn aangesloten Sony Bravia (KDL37EX500) Met mn vorige 20″ 2.4 C2D gaf dit ook al gestotter op momenten waarbij het beeld erg veel beweegt (denk aan rondkijken langs een horizon). Maar daar kon ik nog de schuld geven aan de iMac. De nieuwste moet dit toch gewoon kunnen. Ik heb het al in Plex geprobeerd en Perian en uiteraard VLC maar allen geven hetzelfde probleem. Synchrone weergave geprobeerd ook niks. Maar als ik alleen maar de TV aansluit en ik scroll dan over OMT heen dat zie ik al stotterend beeld. Waar kan dit aan liggen. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Games op mn PS3 geven geen gestotter of in ieder geval veeeel minder.

Iemand een idee?

Bijdrager
    AppleStef

Heb je Lion?
    Aangezien er heel veel mensen zijn met videoproblemen met de imac 2011 en Lion, maar dat is voornamelijk freezes dan en geen stottering en ook normaal gezien alleen met Flash, Itunes, Quicktime, Quick-look filmpjes,…

Maar het zou tog een mogelijke rede zijn…

Bijdrager
    SuperDriver

Is het wel mogelijk om full HD af te spelen op het scherm van je iMac?

Heb je een ander scherm in de buurt (oude monitor) om te testen of daarop wel een HD film afgespeeld kan worden?

Is het ook met .mov HD films of alleen met .mkv (.mov HD kan je vinden via trailersite van apple)?

Met deze dingen kan je een beetje testen waar het probleem ligt, hardware/software.

Bijdrager
    poing

Ik neem aan dat je een verloopkabel gebruikt van minidisplayport naar hdmi. Als je iemand kent die ook zo’n kabeltje heeft kun je uitsluiten of die van jou nog goed werkt. Dat zou het kunnen zijn.

Bijdrager
    GT1988

@AppleStef had het met deze machine onder Snow Leopard ook al. Die freezes kom ik ook regelmatig tegen.

@superdriver Nee geen ander scherm helaas. Zal .mov eens proberen. Maar het moet haast wel software zijn toch. Aangezien het op twee machines voorkomt die allebei dit probleem niet zouden mogen vertonen.

Bijdrager
    GT1988

trailers geven geen enkele stottering. Nu een .mkv op de iMac proberen.

Bijdrager
    poing

Ik heb een late 2009 imac 27 inch en ik kijk hier altijd mkv en bluray films op en dat werkt perfect.

Bijdrager
    GT1988

Op de iMac een film die op de TV stottert en die stottert niet. Kan het aan de kabel liggen? het is geen Monster kabel maar zo veel verschil maakt dat nou toch ook weer niet uit?

Bijdrager
    GT1988

@poing Op de iMac? Dat geeft hier ook geen problemen alleen op een aangesloten TV wel.

Bijdrager
    poing

mijn imac is ook aangesloten op mijn panasonic lcd en ook dat werkt perfect.

Bijdrager
    GT1988

@Poing sorry zag je eerste post niet. Nee heb ik al geprobeerd. Had er eerst een van een ander merk en die gaf geen audio door alleen video nu eentje via DX en heb daarmee dezelfde problemen.

Bijdrager
    poing

Zou het een hdmi handshake probleem kunnen zijn?

Bijdrager
    GT1988

Bedoel je dat de TV niet zo van Apple houdt?

Bijdrager
    GT1988

Kan daar niks over vinden op internet…
    Is er ook een mogelijkheid dat je het scherm van de iMac uitzet en alleen het scherm van de TV gebruikt. Want als ik een film afspeel en hem op schermvullend zet dan word de iMac zwart maar geeft hij wel dezelfde problemen misschien als je hem helemaal uit kan zetten dat dan het probleem verholpen is.

Bijdrager
    SuperDriver

Het enige wat ik mij nog kan bedenk is dat er tv instellingen zijn die voor problemen zorgen. Je moet eens proberen alle exotische opties uit te zetten, op sommige tv’s heb je bijvoorbeeld ‘film modus’ en ‘Cinema Smooth’. Op verschillende fora wordt gesproken over een “dejudder option”. Dat moet het stotteren tegengaan maar kan het ook verergeren.

Dus bestudeer eens de opties van je tv en probeer eens alles uit te zetten om te kijken of dat helpt.

Bijdrager
    poing

Wat ik altijd doe ik start op de imac de film met vlc player dan sleep ik em naar mijn tv en zet de vlc player op full screen. Ik kijk dan de film op mijn tv en het imac scherm gaat dan automatisch op zwart.

Bijdrager
    GT1988

@superdriver
    Ok zal ik eens naar kijken heb wel instellingen veranderd maar ook
    Met de originele instellen deed hij moeilijk.

@poing dat doe ik ook, zelfde probleem

Het rare vind ik is dat zodra ik de hdmi kabel er in steek ondanks dat de tv op stand by staat dat hij toch meteen moeite heeft met scrollen of fora. Dat zou dan toch aan de iMac moeten liggen? Of aan OS X?

Bijdrager
    cardwizard

Het probleem ligt niet bij de hardware !

Dit is puur een framerate probleem (24p , 50Hz , 60Hz)

Daar moet je het zoeken dus , de tv heeft (mits 24p ondersteund word) hier ook wel wat voor aan boord
    Ik heb precies hetzelfde met mijn HDI Dune Smart met Panasonic gehad , maar het is wel goed te krijgen dus

Bijdrager
    GT1988

Mijn Tv is inderdaad 50 of 60Hz maar heeft 100Hz motionflow (een techniek van Sony?)
    Kan het daar aan liggen?

Ik ben nu niet thuis zal het eens proberen uit te zetten.

Bijdrager
    cardwizard

ik zie dat je tv wel 24p aan kan , dus het moet goed te krijgen zijn

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.