10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Betinker

Full color PDF naar grijswaarden

Hallo

Zoals de titel al zegt, hoe krijg ik een PDF in boekvorm (80 pagina’s met foto’s) in één keer naar grijswaarden

Bijdrager
    bouncer

Pdf in Voorvertoning openen. Vervolgens ‘Bewaar als’ kiezen met het juiste Quartz-filter. Gray-tone in jouw geval.

Bijdrager
    2getherdiver

PDF in Photoshop gooien. Alle pagina’s selecteren en modus omzetten naar Grijswaarden. Alle pagina’s openen dan en je kan ze opslaan als bestand naar keuze.

Bijdrager
    2getherdiver

@ Bouncer Zo kan het dus ook en is minder omslachtig als je er ook weer een PDF van wilt bakken.

Bijdrager
    Pieterr

@2getherdiver: Dat is leuk dat jouw oplossing “minder omslachtig” is (wat ik mij afvraag), maar je hebt er wel een pakket voor nodig wat een lieve duit kost (Photoshop). De oplossing van Bouncer werkt met standaard OS X programma’s.

Bijdrager
    Geminis

Vergeet niet dat Photoshop alles gaat renderen, dus bijv. je scherpe letters (vector) zijn opeens niet zo scherp meer (bitmap). Wel zo belangrijk mocht het nog gedrukt moeten worden!

Er zijn vele manieren hiervoor maar ‘in één keer’ bestaat volgens mij niet… maar ik ben benieuwd naar andere reacties/oplossingen.

Bijdrager
    MacPete

Pitstop Pro is natuurlijk DE manier om zoiets om te zetten.

Bijdrager
    Gauloises

Gewoon vanuit Acrobat (Pro)?
    Menu – Advanced – Preflight – Convert to Grayscale

Sleutelbeheerder
    Night

@ MacPete: Als pro ondersteun ik jouw oplossing als enige voor de volle 100%. Ik denk alleen niet dat iedereen zomaar PP op z’n Mac heeft.

@ Bouncer: Het enige probleem is, dat dat quartz filter het geheel omzet naar grijzen (dus de opbouw van alle 4 de drukkleuren vormen samen het grijs) i.p.v. naar grijswaarden (opbouwtinten van zwart).

Ik weet natuurlijk niet waarvoor TS zijn grijze PDF nodig heeft. Voor display-doeleinden voldoet het prima. Als het gedrukt moet worden heeft de drukker natuurlijk altijd de mogelijkheid om in Acrobat (al dan niet in combinatie met Pitstop Pro) de mogelijkheid om er een écht grijswaardenbestand van te maken.

Bijdrager
    Geminis

De tip van Gauloises komt bij mij weer goed van pas. Thanks!:smile:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.