5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Bijdrager
    Shmoo

Aliassen bestaan niet meer. Elk AppleID is volwassen.

Een AppleID moet je zien als een persoonlijke sleutel. Iedereen kan achter een Mac gaan zitten, zijn/haar AppleID invullen op een nieuwe gebruiker en gaan maar. Waneer je dat soort ongein koppelt aan bedrijfsnamen en wat niet dan kom je al heel snel in de problemen. Bedrijf failliet, overname, werknemers die niet met het wachtwoord van het bedrijf mogen rondrennen en wat niet allemaal.

Doe je zelf een plezier en zorg dat je een persoonlijk account opbouwt en dat iedereen z’n eigen account (AppleID) neemt. Daarmee voorkom je heel erg veel rotzooi richting de toekomst. Dezelfde rotzooi waar je nu al een klein beetje mee zit. Twee accounts en je ziet door de bomen het bos niet meer.

Bijdrager
    gipsman

@shmoo
    Juist. Maar dit neemt niet weg dat het best handig was mocht apple helpdesks (= mensen van vlees en bloed) inrichten op lagere niveau’s zoals apple stores, resellers en dgl. die een bestaande apple ID integraal kunnen transferen naar een nieuwe ID, met alles erop en eraan, aankopen, wachtwoorden, creditcard, enz., dit na intensieve controle van de identiteit. Of is daar geen geld voor bij een miljarden business?
    Dat ik “Nederlander nr.1” ben die een nieuwe ID gaat aanmaken en dat ik niet “Nederlander nr.2” ben die de ID van nr.1 kaapt, dat moet toch te achterhalen zijn mbv controlemechanismen zoald een identiteitskaart, rijbewijs, adres, tel.nr…

Bijdrager
    GoeieDag

Ik snap er weinig van, eerlijk gezegd.

gipsman op 04 januari 2017

Ik heb nu zo’n 15 jaar een “echte” apple ID.

Wat is dat, een “echte” apple ID? Wat is dan een “onechte” ID?

Die is destijds geconfigureerd met een bedrijfsnaam.

Je kunt toch de gebruikersnaam veranderen van het ene naar het andere email adres? Behalve als het om een mac.com of me.com adres gaat.

Misschien als je het wat duidelijker uitlegt, je wat meer reacties krijgt.

Bijdrager
    gipsman

Het is een mac.com adres, dus niet wijzigbaar of overdraagbaar, behalve in iCloud.com. Bedrijf@mac.com kan dus niet worden Mijnnaam@mac.com.
    Met ‘full’ bedoelde ik, waar je alles mee kunt. Met een internet-only account of met een alias bij een bestaand account zijn bepaalde functies uitgesloten bv. aankopen in de appstore en gebruik van iCloud.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.