4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

FTP’en met xBox lukt niet

Ik ben juist terug van mijn xBox te laten ombouwen.
    Het is softwarematig gebeurd, dus hij is alleen open geweest voor een hd van 250GB erin de vrotten!
    Als ik hem opstart start het programma avalaunch op.
    Toen ik hem op de router had aangesloten, stond daar links onder het scherm het ip-adres 10.0.0.3, maar via Transmit kon ik geen verbinding maken.
    Als ik het adres pingde, vond hij het wel..

Nu heb ik de xBox rechstreeks aan mijn iMac G5 gehangen, met een gekruiste netwerkkabel, en nu staat er onder in het scherm van de xBox 0.0.0.0 ErrX

Maar bij netwerk onder systeemvoorkeuren staat een groen bolletje voor ingebouwd ethernet, en bij ip-adres staat 10.0.0.3

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    junkiesxl

Oke losse gok maar misschien heb je er iets aan, probeer eens je mac op een ander ip adres te zetten (maar wel indezelfde range) dus bij. 10.0.0.5, ik denk dat je xbox hardnekkig het adres 10.0.0.3 wilt hebben en dat het daar mis loopt.

Alleen vind ik het gek dat ie zon vreemd ip-adres uitkiest.

Bijdrager
    iMarc

Ik heb mijn Xbox verbonden via een router met mijn mac, allemaal met normale ethernet kabels.
    Xbox draait met laatste versie van XBMC en dat werkt prima.

Heb je de gebruikersnaam en wachtewoord goed staan? (standaard beide: xbox)

Ik log in op mijn xbox via Transmit met deze gegevens: ipnummer van de xbox, gebruiker=xbox, wachtwoord=xbox.

Misschien zit het probleem bij jou in het feit dat je rechtstreeks verbinding maakt met een crosskabel, kan zijn dat de xbox dat niet fijn vindt….

Bijdrager
    DEform

iMarc, het is gelukt hoor!
    Bedankt! Ik heb vandaag ook nog een mail gekregen van de ombouwer, dat was hij vergeten te zeggen van het passwoord/gebruikersnaam!

Nu loopt het als een Apple!

Heb je nog leuke mogelijkheden op je xBox? Ik kan wereldwijd alle tv-stations en openbare webcames bekijjken, maar mijn adsl (1Mbit/s) is er niet snel genoeg voor!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.