12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    profclimber

ftp vanuit finder

ik heb een ftp account met 1 gig diskspace.,

Kan ik deze net zo gebruiken als mijn idisk, ik bedoel dus hoe kan ik het url van de knop in je finder veranderen. want deze is verdomd handig.:P

Bijdrager
    hydro

Je kunt wel een knop met een url erin in de finder plaatsen maar je kunt niet uploaden via de finder, alleen de inhoud van een ftp-server bekijken.

Bijdrager
    Sachin
    ”profclimber”

ik heb een ftp account met 1 gig diskspace.,

Kan ik deze net zo gebruiken als mijn idisk, ik bedoel dus hoe kan ik het url van de knop in je finder veranderen. want deze is verdomd handig.:P

RBrowser Lite werkt goed:)

http://www.rbrowser.com/RBrowserLite/RBrowserLite.html

Bijdrager
    iNick

Je kan ook de url in Safari invoeren met ftp ervoor, dus ftp://www. etc. Dan krijg je een user/password venster en daarna verschijnt er een icoontje op je desktop waarmee je kunt uploaden…

Bijdrager
    maceddy

Sorry, maar kan nog steeds in de Finder niet schrijven naar FTP:

Heeft nog nooit gekund helaas.
    Ook in Tiger (Dev. build) is het nog steeds niet mogelijk.

Zal denk ik wel een reden voor zijn… :x

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”iNick”

Je kan ook de url in Safari invoeren met ftp ervoor, dus ftp://www. etc. Dan krijg je een user/password venster en daarna verschijnt er een icoontje op je desktop waarmee je kunt uploaden…

Verwarrend is dat de Finder als default app is ingesteld voor ftp in de protocol helpers.

Bijdrager
    Ja Rune
    ”iNick”

Als ik een ftp-adres typ in safari opent em automatisch IE!

Bijdrager
    MacX

Sorry voor mijn blonde reactie, maar ik begrijp de vraag niet zo goed. Je kunt toch gewoon vanuit de menubalk met Ga verbinden met een server of heb je een andere exotische methode op het oog?

Bijdrager
    maceddy

Klopt, dat kan… Maar OS X heeft niet de functie om naar FTP te uploaden in de Finder.

Bijdrager
    MacX

Wist ik niet, daarvoor gebruik ik Transmit.

Bijdrager
    LoveBug356

Kmoet het effe kwijt:
    De ftp support van finder trekt op niks. Ben op school aan een werkje begonnen en daar op de U-schijf geplaatst. Deze kan je benaderen via ftp.
    Kijk ik via finder hier thuis en ik vind mijn bestandje niet :x :x
    Dan toch eens controleren met transit en daar staat hij mooi.:)
    Mijn conclussie : Finder = :x

Bijdrager
    Deskman

De finder is ook helemaal niet bedoeld om mee te FTPen. Handiger is het om dan een WEBDav-server te gebruiken. FTP kun je wel via de terminal doen, desgewenst.
    FTP downloads worden al jaren gebruikt in de diverse browsers. Waarom het gedaan is weet ik niet maar ik kan me zo voorstellen dat het een veiligheids issue is.

Gebruik anders er gewoon een apart programma voor, zoals RBrowser Lite of Transmit van Panic.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.