10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Ftp van Synology NAS via het internet benaderen [opgelost]

Ik heb de laatste tijd heel wat bijgeleerd wat betreft netwerken en NAS systemen en heb nu eindelijk alles aan het werken zoals ik het wil op wat kleine dingen na. Een van deze dingen is de FTP server van mijn NAS via het internet beschikbaar maken.

Ik heb de volgende instellingen op mijn Time Capsule ingevoerd:
    Poorkoppeling toegevoegd:
    TCP: 21
    Privaat IP: 10.0.1.198 (NAS)
    Private TCP: 21

Tevens stond er iets als passieve poorten vermeld dus ook die heb ik open gezet:
    TCP: 55536-55663
    Privaat IP: 10.0.1.198
    Private TCP: 55536-55663

Als ik de FTP server van binnen mijn eigen netwerk wil bereiken lukt dit perfect. Wanneer ik echter mijn externe ipadres gebruik wil dit maar niet lukken. Heeft iemand anders wellicht een suggestie waardoor dit kan worden veroorzaakt of tips wat ik verder nog kan proberen?

Ik heb ook al geprobeerd de service via: http://www.canyouseeme.org/ te vinden echter ook dit geeft geen resultaat ook wanneer ik de poort door stuur naar mijn computer niet.

Edit:
    Ik heb in mijn nas opgegeven nu poort 30 te gebruiken voor FTP en deze poort ook doorgestuurd via mijn router. Nu werkt FTP wel maar moet ik in mijn adres continue :30 erachter zetten of alles aanpassen naar poort 30. Heeft iemand enig idee hoe het kan komen dat poort 21 niet word geaccepteerd? mijn provider zegt deze poort niet te blokkeren

Bijdrager
    Pieterr

Werkt het ook nog als je poort 21 van buiten laat forwarden naar poort 30 intern?

Bijdrager
    dborneman

Als ik hier mijn externe IP adres gebruik ftp://62.45.193.143/ kom ik gewoon op de FTP server, echter andere komen er niet op of kunnen niet inloggen.

Ik heb nu poort 21 geforward naar poort 30 op de Synology. Het gaat volgensmij mis bij de Passive mode zie deze melding bij iemand die extern verbinding probeerde te maken:
    [R] 227 Entering Passive Mode (062,45,193,143,217,67)
    [R] Opening data connection IP: 062.45.193.143 PORT: 55619
    [R] Data Socket Error: Connection timed out
    [R] List Error
    [R] PASV
    [R] 227 Entering Passive Mode (062,45,193,143,217,98)
    [R] Opening data connection IP: 062.45.193.143 PORT: 55650

Ik heb 55536 tot 55663 naar dezelfde poorten op de NAS gefoward moet dit uberhaupt wel met passieve poorten voor gebruik van FTP?

Als ik zelf inlog op de FTP krijg ik de volgende resultaten:
    [R] 227 Entering Passive Mode (10,0,1,198,217,23)
    [R] Opening data connection IP: 62.45.193.143 PORT: 55575
    [R] LIST -al
    [R] 150 Opening BINARY mode data connection for ‘file list’.
    [R] 226 Transfer complete.

Bijdrager
    dborneman

Het werkt inmiddels had de service voor passive ftp via bonjour buiten het netwerk bekend gemaakt en toen werkte het opeens tevens ook het poortbereik van maar 10 poorten ingesteld!

Bijdrager
    ajvankesteren

Portforwarding op een AEBS is echt een ramp… Verbindingsdeling op iets anders instellen dan ‘ brugmodus (uitgeschakeld) ‘ levert een compleet in elkaar donderen van internet-bereikbaarheid op… Dus ik kan of forwarden, of internetten, maar niet beide:x:x:x Extreme jammer, want ook ik zou m’n NAS graag van buitenaf willen kunnen bereiken…

Bijdrager
    dborneman

Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen port forwarding i.c.m brugmodus. Hoe heb je op dit moment alles precies ingesteld dan?

Bijdrager
    ajvankesteren

Belangrijkste info lijkt me dit:

Op geen enkele manier kan ik iets vinden over portforwarding, maar deze instellingen zijn de enige waarbij ik internettoegang heb. Heb al eens geprobeerd alles op statische IP adressen te zetten en DHCP in ADSL modem uit te schakelen, maar ook dat levert niets op… Ik hoor graag hoe je dit voor elkaar hebt gekregen

Bijdrager
    dborneman

Het klopt dat wanneer je gebruik maakt van de brugmodus je geen poorten kan forwarden. Wanneer je gebruik maakt van de brugmodus word de firewall namelijk uitgeschakeld en verloopt deze via de router die via DHCP de ip’s uitdeeld.

Ik denk dat je waarschijnlijk zon ‘box’ hebt waarin tv, internet en alles in een zit verwerkt. Je kan dit ook beschouwen als je router en via dit systeem de poorten forwarden. Ik zelf maak gebruik van de Time capsule en Airport Extreme (brugmodus).

Ik hoef dan ook alleen in de Time capsule de poorten te forwarden.

Bijdrager
    ajvankesteren

Netwerk bestaat gewoon uit een standaard ADSL-modem en de AEBS 802.11n, niets geen multiboxen van UPC oid.

AEBS is dus de router voor het netwerk, en portforwarding… nou ja, de rest ken je;-)

Bijdrager
    dborneman

Dat veranderd inderdaad het geval, maar je zou toch denken dat de airport extreme dan alle poorten gewoon open laat staan. Dat is in ieder geval wel wat mijn AE doet in brugmodus…

Ik zelf heb mijn hoofd router ingesteld om verbinding te maken via PPOE echter heb ik geen flauw idee hoe je dit het beste kan instellen wanneer je gebruik maakt van een ADSL-verbinding. Je zou eventueel je provider eens kunnen opbellen voor de juiste router settings. Uit ervaring weet ik dat Apple je hier niet veel bij zal willen helpen dus dan maar de ISP;-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.