11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

FTP-toegang vanuit internet ook mogelijk?

Ik heb de FTP-toegang ingeschakeld, maar deze is alleen via het thuisnetwerk te bereiken. Kan dit ook via het internet? Of moet ik dan poorten forwarden in de router?

Bijdrager
    Steff
    ”The

Ik heb de FTP-toegang ingeschakeld, maar deze is alleen via het thuisnetwerk te bereiken. Kan dit ook via het internet? Of moet ik dan poorten forwarden in de router?

Poort nummer 21 naar het internet IP waar de FTP server op draait. :)

Bijdrager
    The JM

Dankje:)

Bijdrager
    mbrant

Kan wel eens niet lukken, omdat Apple bij de laatste security update de PTnP heeft uitgeschakeld.

mDNSResponder
    CVE-ID: CVE-2007-3744
    Beschikbaar voor: Mac OS X v10.4.10, Mac OS X Server v10.4.10

Effect: Een aanvaller op het lokale netwerk kan een denial of service of de uitvoering van willekeurige code veroorzaken

Omschrijving: Er bestaat een kwetsbaarheid in de vorm van bufferoverloop in de code van UPnP IGD (Internet Gateway Device Standardized Device Control Protocol) die wordt gebruikt om poorttoewijzingen te maken op NAT-gateways thuis in de OS X mDNSResponder-implementatie. Door een kwaadwillig vervaardigd pakket te verzenden, kan een aanvaller op het lokale netwerk de overloop activeren, wat kan leiden tot het onverwacht afsluiten van een programma of de uitvoering van willekeurige code. Deze update verhelpt dit probleem door de ondersteuning voor UPnP IGD te verwijderen. Computersystemen vóór Mac OS X v10.4 hebben geen last van dit probleem.

Of te wel kijk op:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306172-nl
    voor het hele verhaal.
    Ik ben nog steeds van buitenaf niet bereikbaar en een ander op dit forum met zijn ftp ook niet!
    Hoe kan dit worden opgelost?
    Ik heb nog steeds geen antwoord op die vraag gevonden.

Bijdrager
    The JM

Dus, ben ik nu wel te bereiken op mijn externe IP en is dit veilig? Of ben ik – door de update van Apple – niet te bereiken en daarmee afgesloten voor kwetsbaarheden?

Bijdrager
    mbrant

Goed gelezen; de ondersteuning voor UPnP is verwijderd, je ben in principe niet bereikbaar en ook veilig.
    Inmiddels heb ik iets gevonden wat kan helpen:
    Dan ben je ook veilig -als je je firewall op de router goed afstelt- behalve bereikbaar van buiten op de FTP poort die je zelf in Lighthouse kunt openen!
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31304
    “Lighthouse 1.2.1 is a dynamic port forwarding utility, allowing you to enable and disable port forwardings with just a single click. Both NAT/PMP (Apple Airport base stations) and UPnP (D-Link, Linksys, Netgear) protocols are supported.”
    Als het goed is zal dit programma je helpen weer van buitenaf bereikbaar te zijn.
    Succes.

Bijdrager
    The JM

Maar ik heb al in m’n router public port 21 geforward naar local port 21. Dat is toch hetzelfde?

Bijdrager
    mbrant

Ja, als dat de poort is die je wil forwarden. Maar het hele verhaal draait er om dat Apple iets uit zijn security heeft verwijderd. Het kan dus zijn dat je NIET bereikbaar bent, ondanks dat je de juiste poort hebt geforwarded.

Lees svp wel waar het om gaat en controleer hoe jouw situatie wel of niet lukt.

Bijdrager
    The JM

Ik heb de trial van Lighthouse gedownload en het profiel ‘FTP’ gestart, maar het wil nog steeds niet lukken. Buiten het lokale netwerk ben ik niet te vinden.

Bijdrager
    mbrant

Je kunt ook een eigen profiel aanmaken en toevoegen.
    Ik zou het anders niet wete. Misschien is er bij jou dan iets anders aan de hand.
    Instelling op je router en de juiste portforwarding naar de betreffende machine

Bijdrager
    The JM

Ik heb al gekeken, het profiel doet precies hetzelfde als wat ik in de router heb gedaan. Dus poort 21 naar m’n computer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.