9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

ftp-server laat niet uploaden

Op mijn werk heeft men een ftp-server (zoiets als idisk) aangemaakt waar je normaal gezien moet naar kunnen uppen en/of downloaden. Dat downloaden gaat perfect, maar vanaf mijn Mac thuis uploaden gaat niet. Er verschijnt telkens een venster met de mededeling dat het verplaatsen van mijn bestand niet gaat omdat de ‘- en hier staat dan de naam van de ftp-server’- niet kan gewijzigd worden. Als ik even bij de bevoegdheden ga kijken (appeltje-i) dan staat daar te lezen: “u heeft alleen leesbevoegdheid”. Het gekke is dat de ICT-man (ook de maker van het ding) vanop het werk (pc) wel kan uppen. Wat is hier mis?
    Dank voor de hulp.

Bijdrager
    Tristan

Via de Finder kun je FTP-directories alleen lezen. Gebruik een andere app zoals bijv. Transmit.

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Tomaat

is er niet een manier om via de Finder een FTP dir ook als write te mounten?

Bijdrager
    Geedee
    ”Tristan”

Via de Finder kun je FTP-directories alleen lezen. Gebruik een andere app zoals bijv. Transmit.

Greets
    Tristan

Waarom ging dat dan wel toen ik nog .Mac had en waarom kunnen ze dat via een pc ook zonder programma, gewoon bestandje slepen naar het symbool en klaar? Downloaden van die ftp naar mijn eigen HD gaat trouwens perfect.

Bijdrager
    maceddy
    ”Geedee”

Waarom ging dat dan wel toen ik nog .Mac had en waarom kunnen ze dat via een pc ook zonder programma, gewoon bestandje slepen naar het symbool en klaar? Downloaden van die ftp naar mijn eigen HD gaat trouwens perfect.

Omdat .Mac geen gebruik maakt van FTP maar van WebDAV. Das een ander protocol waarbij je van Apple wel mag schrijven:)

Waarom FTP schrijven in de Finder niet mag is mij niet duidelijk. Maar ik neem aan dat ze er een vrij goeie reden voor hebben.

Bijdrager
    Geedee
    ”maceddy”
    ”Geedee”

Omdat .Mac geen gebruik maakt van FTP maar van WebDAV. Das een ander protocol waarbij je van Apple wel mag schrijven:)

Waarom FTP schrijven in de Finder niet mag is mij niet duidelijk. Maar ik neem aan dat ze er een vrij goeie reden voor hebben.

Zo ,dat weten we dan weer. ’t Is wel niet serieus dat een pc wel mag schrijven:cry:
    Btw, is er buiten Transmit misschien nog een goed progje dat ev. gratis is?

Bijdrager
    SvS

Lees dit!

Goed prog!

Bijdrager
    Geedee
    ”Susanne”

Lees dit!

Goed prog!

Tnx :)

Bijdrager
    maceddy

Ja, die heb ik ook ff gedownload….

Maar ik kan niet echt een SFTP verbinding maken met de linuxbak.
    Wachtwoord wordt geweigerd:(

Verder mis ik (zoals in Transmit) een venster naast het ‘remote’ venster waar ik mijn HD heb staan:(

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.