8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    hansstaal

FTP server in iWeb werkt niet meer

Ik heb een website gemaakt met iWeb en deze via de ingebouwde FTP server online gezet. ( Homepage van KPN)
    Al jaren werkt dit uitstekend maar van de week kreeg ik, nadat ik een via ” publiceer site wijzigingen” een wijziging wilde uploaden een popup met
    ” Schrijven naar server is niet mogelijk. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw” Maar de instellingen zijn niet gewijzigd dus …..? KPN zegt
    dat ze geen storing hebben. Wat nu?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    KarelWillem

De FTP-upload in iWeb werkt prima. Net nog gebruikt.
    Dus daar hoef je het niet in te zoeken.

Je kunt een paar dingen doen:
    – Nogmaals je instellingen controleren.
    – Een FTP-programma gaan gebruiken, zoals het gratis CyberDuck.
    Exporteer je iWeb-site dan lokaal, en upload deze met CyberDuck naar je KPN-server.

Bijdrager
    hansstaal

Bedankt KarelWillem voor je reactie.
    Ik heb jou adviezen uitgevoerd maar zonder succes.
    Wat blijkt, of liever gezegd ik vermoed dat een Homepage bij KPN gelimiteerd is met ……. MB.
    Ik heb mijn website van de server afgehaald en tevens wat zware bestanden er afgehaald en toen opnieuw
    op de server geplaatst en met succes. Het werkt weer.
    Ik heb nog gechat met KPN maar die verwezen me naar mijn iWeb programma waar het aan zou moeten liggen.
    Op mijn vraag of er een limiet op het gebruik van de Homepage zit konden ze me niet zeggen, ook op de site staat daar
    niets over. Jammer dat KPN daar niet meer duidelijk over is dat had me een hoop tijd en ergernis kunnen schelen.
    Conclusie, iWeb werkt dus nog steeds perfect!!

Bijdrager
    SvS

Mooi dat het weer werkt!

Enne… toch even vraagje: waarom gebruikt men nog iWeb?
    Het maakt toch geen responsive websites aan? Of heb ik toch wat gemist?
    Men kan nu beter geen html websites gaan bouwen, ivm al die mobiele apparaten?
    (hier ‘vroeger’ met veel plezier van iWeb gebruik gemaakt)

Bijdrager
    KarelWillem

Enne… toch even vraagje: waarom gebruikt men nog iWeb?
    Het maakt toch geen responsive websites aan?

Dat klopt.

Niet alles hoeft responsive te zijn (a.u.b. NIET zelfs).

Bijdrager
    Shmoo

Je moet je alleen afvragen of je nog wel in 2016-2017 FTP verbinding moet leggen met programma dat 300 jaar oud is en geen update meer heeft gehad. Terwijl je elke maand wel links of rechts iets leest dat X programma een veiligheidsupdate heeft gekregen.

FTP is sowieso al een hele zwakke verbinding tussen computer en server die relatief eenvoudig af te luisteren is en waar je makkelijk op kunt meeliften.
    Wat je hier dus eigenlijk doet is een al zwakke verbinding leggen en dan ook nog eens met een programma dat al 6 jaar geen update meer heeft gehad. Zou je iemand vandaag nog adviseren om Safari for Windows op hun PC te installeren?

Bijdrager
    SvS

Niet alles hoeft responsive te zijn (a.u.b. NIET zelfs).

Waarom niet? (normale vraag, geen aanval)

Bijdrager
    KarelWillem

Ooit werd er door Apple heel trots vermeld dat websites er overal hetzelfde uitzagen.
    Op je telefoon dus net als op je computer.

Het streven van mij mag nog steeds zijn: laat websites als het even kan overal een gelijk uiterlijk hebben.
    Dubbel-tap op de onderdelen die ik groter wil zien werkt nog steeds prima.

Hoe responsive is deze site bijvoorbeeld (OMT)?
    Maar voorlopig is dit een heel andere discussie.

De veiligheid van FTP binnen iWeb hoef je niet echt ter discussie te stellen denk ik.
    What are the odds in die 22 seconden dat je verbinding legt, dat er iemand komt meeliften?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.