12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    bijker

Ftp Server

Hallo allemaal hier ben ik weer,
    Hoe kun je onder Mac OS 10.2.4 een FTP server draaien?????

Het gaat hierom een vriend van mij wil een groot bestand van mij downloaden maar dat moet vanuit zijn werk gebeuren en daar zitten ze achter vette firewall behalve de FTP poort staat open.
    Heb je hier een speciaal programma voor nodig of kan het ook met Mac OS 10.2.4 zelf, in de netwerk funtie.

Groeten van een 50+er “Ilja” 8) :roll:

Bijdrager
    Stof

FTP toegang kun je ook standaard met OSX voor elkaar krijgen. Hoe dat moet staat beschreven in dit document in de Apple Knowledge base.

Bijdrager
    bijker

Maar wat moet de ander in zijn browser typen ik dacht ftp://en je ip adres is dit correct??

Ilja :innocent:

Anoniem

volgens mij wordt het adres waar de ‘gastcomputers’ naar moeten linken al aangegeven als je samengebruik / ftp-toegang hebt aangevinkt, onderaan het samengebruikscherm.

Bijdrager
    Elger

crushftp maar ff installen dan he;)

Bijdrager
    Aqua1

Hoeft niet. Soms moet je ftp://ip#/~user intypen.

Bijdrager
    MacX

Je kunt standaard een FTP server draaien onder OS X, allen is deze niet erg configureerbaar. Beter is het om Crush FTP te gebruiken, deze heeft uitgebreide instelmogelijkheden waarmee je tot op de komma nauwkeurig bepaald wat een gebruiker wel en niet mag.

Bijdrager
    bijker

:evil: het is op een of andere manier niet voor elkaar te krijgen.
    asl je verbind met server probeerd dan word er gevraagd pasword en login naam wat moet je in typen ik heb niks aan gemaakt???
    :sealed: :sealed: :sealed: :sealed: :sealed: :sealed:

groeten Ilja

Bijdrager
    pepe

Is Crush FTP het enige alternatief (voor OSX)? Ik wil ook wel iets dergelijks zodat mijn klanten een bestandje kunnen downloaden.

Bijdrager
    Stof
    ”bijker”

asl je verbind met server probeerd dan word er gevraagd pasword en login naam wat moet je in typen ik heb niks aan gemaakt???

groeten Ilja

Om via FTP toegang te krijgen tot een server moeten op de server accounts gedefinieerd zijn. Aan die accounts koppel je wie je welke toegang tot welke folders wilt geven. Een andere mogelijkheid is om anonymous toegang te verlenen. Dan definieer je maar één (anonymous) ftp-gebruiker waaronder iedereen (dus echt iedereen!) kan inloggen omdat er geen wachtwoord voor nodig is.

Bijdrager
    bijker
    ”Stof”
    ”bijker”

groeten Ilja

Om via FTP toegang te krijgen tot een server moeten op de server accounts gedefinieerd zijn. Aan die accounts koppel je wie je welke toegang tot welke folders wilt geven. Een andere mogelijkheid is om anonymous toegang te verlenen. Dan definieer je maar één (anonymous) ftp-gebruiker waaronder iedereen (dus echt iedereen!) kan inloggen omdat er geen wachtwoord voor nodig is.

Maar wat moet ik nou waar doen ik snap er niks van ach ja 50=er

Bijdrager
    MacX

Ik heb op mijn website http://home.planet.nl/~wimac/ een beknopte uitleg voor het gebruik van CrushFTP, misschien heb je er iets aan. Zoniet dan kun je naar de zeer uitgebreide Engelstalige handleiding van CrushFTP zelf, daar staat echt alles in.
    http://www.geocities.com/spinkb/

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.