18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    gepeterd

ftp programma met gelijktijdige verbinding limiet instelbaar

Hoi iedereen,

Sorry van de wazige titel, ik kon het niet beter omschrijven, ik zit met een probleem. Zo af en toe prul ik wel eens met websites, ik heb hosting bij hosting2go.nl. Een naar mijn mening goede host plek, het enige nadeel, hosting2go heeft een filter dat je ip blokkeert voor een uur als je meer dan 100 gelijktijdige verbindingen hebt van 1 ip adres. Het klinkt als heel veel en omhaalbaar. Tenminste, dat dacht ik, maar de meeste ftp programma’s maken voor ieder bestand dat je upload een nieuwe connectie aan, nu ligt het feit er dat ik een beetje met een open source cms systeem, deze bestaat uit krap 4000 bestanden.
    Je kunt dus al raden wat het probleem is,
    inderdaad, naar het 100ste bestand wordt ik geblokkeerd voor een uur, dit zou betekenen dat ik ruim 40 uur aan het uploaden zou zijn. Op windows gebruikte ik het programma “smart-ftp”, hier was dit instelbaar en was het probleem er mee opgelost. Nu gebruik ik cyperduck, een gratis handig programma dat zijn werkt keurig doet, alleen is hier het aantal gelijktijdige verbindingen niet in te stellen (helaas).
    Nu eindelijk mijn vraag, kent er iemand een programma die dat wel kan.

Hopelijk heb ik mijn verhaal een beetje kunnen verduidelijken.

Groeten Peter

Bijdrager
    gepeterd

Ik heb zojuist het programma fetch gebruikt, een prachtig programma maar hetzelfde probleem als cyberduck, hij kapt ermee tijdens het uploaden.

Inactief
    Anoniem

Kun je dat niet regelen in Transmit..?

Bijdrager
    palahala

Ik denk dat je geen shell toegang hebt bij je hoster? Waarom zou je anders niet gewoon de originele archive van het CMS uploaden en pas op de server uitpakken?

Misschien kun je PHP Shell gebruiken om alsnog een beperkte shell toegang te krijgen? Bij twijfel het commando dat je wilt uitvoeren goed op een andere computer proberen, en altijd controleren of je schrijfrechten hebt voor de directory op de server waarin je staat: je hebt namelijk geen mogelijkheid om commando’s gemakkelijk af te breken via PHP Shell…

(en als je gedonder hebt met bestandsrechten van files die door de webserver zijn aangemaakt, en niet via FTP te verwijderen zijn, zie dan bijvoorbeeld webadmin.php als je provider daar geen web interface voor heeft)

EDIT: je schrijft dat je fetch gebruikt hebt. Wél shell toegang dus, of bedoel je met “fetch” niet de command line tool?

Bijdrager
    Sumar

Via Terminal ? Ftp commando ?

Bijdrager
    Pieterr
    ”gepeterd”

het enige nadeel, hosting2go heeft een filter dat je ip blokkeert voor een uur als je meer dan 100 gelijktijdige verbindingen hebt van 1 ip adres. Het klinkt als heel veel en omhaalbaar. Tenminste, dat dacht ik, maar de meeste ftp programma’s maken voor ieder bestand dat je upload een nieuwe connectie aan

Het is volledig onzinnig om méér dan 100 gelijktijdige verbindingen via FTP te willen hebben. Dat is net zoiets als bij de supermarkt 4000 artikelen te kopen, en bij alle kassa’s tegelijkertijd langs te gaan, omdat je dan het idee hebt dat je sneller klaar bent. Jij misschien wel, maar de rest van de mensen zeker niet.

Zulke limieten op het maximale aantal gelijktijdige verbindingen zijn er niet voor niets. Bij programma’s als FileZilla kun je limieten instellen. Als je boven de limiet uitkomt, worden de files in een wachtrij geplaatst, en wordt er pas weer een nieuwe verbinding geopend als een vorige upload klaar is.

http://filezilla-project.org/

Het heeft overigens ook weinig zin om zo’n limiet erg hoog te zetten (meer dan 5 bijvoorbeeld) in je FTP client vanwege andere beperkingen zoals je maximale upload snelheid.

Bijdrager
    palahala
    ”Pieterr”

Het is volledig onzinnig om méér dan 100 gelijktijdige verbindingen via FTP te willen hebben.

Je hebt gelijk, en het zou eigenlijk raar zijn als Cyberduck dat inderdaad doet. Maar: op http://trac.cyberduck.ch/ticket/1468 lijkt inderdaad te staan dat dit wél gebeurt. Gekkerds.

Hoe dan ook, daar staat ook de oplossing voor de vragensteller:

You can limit the number of concurrent transfers. See the drop down menu at the bottom right corner of the transfer window.

EDIT: Als je Cyberduck start en dan Cmd-T tikt voor het transferscherm, dan zie ik daar inderdaad een spin box met een getal. Die staat bij mij op 9 en ik denk dat dat de standaard is.

Bijdrager
    gepeterd
    ”palahala”

Ik denk dat je geen shell toegang hebt bij je hoster? Waarom zou je anders niet gewoon de originele archive van het CMS uploaden en pas op de server uitpakken?

Misschien kun je PHP Shell gebruiken om alsnog een beperkte shell toegang te krijgen? Bij twijfel het commando dat je wilt uitvoeren goed op een andere computer proberen, en altijd controleren of je schrijfrechten hebt voor de directory op de server waarin je staat: je hebt namelijk geen mogelijkheid om commando’s gemakkelijk af te breken via PHP Shell…

(en als je gedonder hebt met bestandsrechten van files die door de webserver zijn aangemaakt, en niet via FTP te verwijderen zijn, zie dan bijvoorbeeld webadmin.php als je provider daar geen web interface voor heeft)

EDIT: je schrijft dat je fetch gebruikt hebt. Wél shell toegang dus, of bedoel je met “fetch” niet de command line tool?

Nee ik gebruikte het programma fetch

Bijdrager
    gepeterd
    ”Pieterr”
    ”gepeterd”

het enige nadeel, hosting2go heeft een filter dat je ip blokkeert voor een uur als je meer dan 100 gelijktijdige verbindingen hebt van 1 ip adres. Het klinkt als heel veel en omhaalbaar. Tenminste, dat dacht ik, maar de meeste ftp programma’s maken voor ieder bestand dat je upload een nieuwe connectie aan

Het is volledig onzinnig om méér dan 100 gelijktijdige verbindingen via FTP te willen hebben. Dat is net zoiets als bij de supermarkt 4000 artikelen te kopen, en bij alle kassa’s tegelijkertijd langs te gaan, omdat je dan het idee hebt dat je sneller klaar bent. Jij misschien wel, maar de rest van de mensen zeker niet.

Zulke limieten op het maximale aantal gelijktijdige verbindingen zijn er niet voor niets. Bij programma’s als FileZilla kun je limieten instellen. Als je boven de limiet uitkomt, worden de files in een wachtrij geplaatst, en wordt er pas weer een nieuwe verbinding geopend als een vorige upload klaar is.

http://filezilla-project.org/

Het heeft overigens ook weinig zin om zo’n limiet erg hoog te zetten (meer dan 5 bijvoorbeeld) in je FTP client vanwege andere beperkingen zoals je maximale upload snelheid.

Ik weet dat het volledige onzin is om zoveel gelijktijdige verbindingen te hebben, ik kies er ook niet voor, dat doet mijn ftp programma, daarom heb ik dit topic gestart:P Ik zocht een oplossing, op windows kon ik bij “smart-ftp” dit gewoon regelen, daar had ik er idd ook 5.

Bijdrager
    gepeterd
    ”palahala”
    ”Pieterr”

Het is volledig onzinnig om méér dan 100 gelijktijdige verbindingen via FTP te willen hebben.

Je hebt gelijk, en het zou eigenlijk raar zijn als Cyberduck dat inderdaad doet. Maar: op http://trac.cyberduck.ch/ticket/1468 lijkt inderdaad te staan dat dit wél gebeurt. Gekkerds.

Hoe dan ook, daar staat ook de oplossing voor de vragensteller:

You can limit the number of concurrent transfers. See the drop down menu at the bottom right corner of the transfer window.

EDIT: Als je Cyberduck start en dan Cmd-T tikt voor het transferscherm, dan zie ik daar inderdaad een spin box met een getal. Die staat bij mij op 9 en ik denk dat dat de standaard is.

Het was me nog niet opgevallen dat dat kon, echter staat hij bij mij op 5, en daar stond ie al op :S op een of andere manier staat er toch wat anders dan dat ie doet denk ik. Ondanks dat er een 5 staat ingevuld wordt ik toch geblokkeerd (gisteravond) dus ga ik er van uit dat het er stiekem toch meer zijn ofzo

Bijdrager
    palahala

Kun je niet secure SFTP of SCP gebruiken bij je hoster? Dan ben je misschien van het gedonder met poorten af (als je nu passive FTP moet gebruiken omdat je achter een router/firewall zit, dan wordt er per bestand inderdaad een nieuwe verbinding gemaakt, denk ik).

”gepeterd”

Ondanks dat er een 5 staat ingevuld wordt ik toch geblokkeerd (gisteravond) dus ga ik er van uit dat het er stiekem toch meer zijn ofzo

Met Cmd-L zie je de log. Misschien wordt de verbinding steeds verbroken, en heeft je hoster een limiet op het aantal keer dat je mag verbinden? Dan zou je in de log dus per file zien dat je wachtwoord wordt verstuurd.

Of: zie je in het transfer window inderdaad dat er meer dan 5 files tegelijk verstuurd worden? Als er gewoon een wachtrij is dan is het aantal gelijktijdige actieve verbindingen misschien niet groter dan 5. Samen met de log file kun je misschien zien of niet-actieve verbindingen wellicht niet goed gesloten worden.

En het zal niet, maar je weet nooit: wat als je die waarde verandert van 5 in, bijvoorbeeld, weer 5? Heel misschien weet Cyberduck pas welk getal er staat als je het een keer veranderd hebt… (9 blijkt trouwens het maximum te zijn bij mij).

Bijdrager
    palahala
    ”gepeterd”

Op windows gebruikte ik het programma “smart-ftp”, hier was dit instelbaar en was het probleem er mee opgelost. Nu gebruik ik cyperduck

Was dat lang geleden? En gebruik je nog exact dezelfde internetverbinding?

Bijdrager
    palahala
    ”palahala”

Trouwens: shell toegang (en dan: het installeren van het CMS zoals officieel beschreven staat) kan ook problemen voorkomen met toegangsrechten op de bestanden. Ofwel: oppassen dat je bezoekers na jouw upload via FTP niet ineens bij bestanden kunnen komen die ze niet mogen zien. (hmmm, lekker vaag, sorry)

Bijdrager
    gepeterd
    ”palahala”
    ”gepeterd”

Op windows gebruikte ik het programma “smart-ftp”, hier was dit instelbaar en was het probleem er mee opgelost. Nu gebruik ik cyperduck

zelfde verbinding, misschien een half jaar geleden, nog nieteens denk ik.

Bijdrager
    gepeterd
    ”gepeterd”
    ”palahala”
    ”gepeterd”

zelfde verbinding, misschien een half jaar geleden, nog nieteens denk ik.

Toen heb ik ook een aantal keer zo’n block gehad, en snapte er niks van, na contact met de service desk van hun legde ze me uit waarom, en heb ik het limiet ingesteld. Daarna geen problemen meer gehad.

Bijdrager
    gepeterd

Ik ben wat aan het testen geweest, mijn verbinding is zo traag als dikke stront dus het kost wat tijd, maar met filezilla werkt alles gewoon, die maakt maar een beperkt aantal gelijktijdige verbindingen, dat is dus nu opgelost, ik ben nu transmit aan het proberen, het programma ziet er een stuk aangenamer uit dan filezilla dus ben benieuwt wat dit zal doen. Filezilla is gratis dus heeft ook weer voordelen, daarna zal ik de log controleren van cyberduck voor palahala om te kijken wat dat doet.

Iedereen bedankt in ieders geval, zonder jullie zat ik nog steeds te kloten:P

Bijdrager
    gepeterd

Zojuist transmit geprobeert, deze blokkeert niet, dus hier zou het ook moeten werken, helaas kreeg ik een verbindingsfout voor me neus waardoor transmit niet meer verder ging en zijn huidige upload vergat :S Toch krap 600 bestanden geupload, dus bij transmit heb je ook geen last van vele gelijktijdige verbindingen.

Bijdrager
    palahala

Als je heel vaak iets met die remote server moet doen, dan kun je ook aan Google’s MacFUSE denken, in samenwerking met Macfusion (zie about). Dan krijg je FTP sites gewoon in je Finder. Maar: wat mij betreft niet prettig om heel veel bestanden over te zetten. Bovendien vergeet je gemakkelijk dat je verbinding hebt…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.