9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    black_eye

FTP op OSX

Omdat ik een een redelijke newbie ben op OSX gebied heb ik met behulp van de onderstaande link een FTP account aangemaakt.

http://www.macosx.com/forums/archive/index.php/t-10726.html

Werkt perfect. Nu wil ik (administrator) iets zetten in de map van het FTP account. Dat mag niet. Ik heb geen toegang??

Hoe kan ik er bestanden naar slepen zonder problemen. Zo heb ik niet veel aan mijn FTP toegang.
    Hopelijk is het makkelijk op te lossen en heb ik iets over het hoofd gezien.

Bijdrager
    stanwillemse

Ik zou het via de ‘shared’-map doen.
    Is een omweggetje maar werkt wel.

Bijdrager
    iMud

Ik heb ook iets met ftp

In finder heb ik de ftp site bereikt, en ik kan de bestanden zien die er staan, maar ik mag er geen nieuwe bestanden bij zetten. Ik heb alleen leesrechten? Dit gebeurt bij twee sites waar ik met Windows:o wel gewoon schijfrechten heb.

Staat er een instelling verkeerd? Zijn de ftp sites Mac onvriendelijk?

Ik heb bij de systeeminstellingen gekeken, maar daar staan alleen dingen om mensen toegang tot mijn computer te geven, maar niet om toegang tot een externe site te krijgen.

Bijdrager
    Turver

Met ftp via de Finder kun je alleen downloaden, niet uploaden.

Bijdrager
    iMud

Ook niet handig… (zelfs Windows explorer kan dat) dan maar een ftp programma gebruiken.

Bijdrager
    Turver

ftp’en in Windows Explorer? Dat wist ik dan weer niet…

Bijdrager
    iMud

Ik heb nu Fetch, daarmee gaat het wel goed. :)

Bijdrager
    G3Lay-Z

ik zou transmit proberen, heel fijn programma, en werkt perfekt! :D

Cheers!

Bijdrager
    bommels

Let wel op: FTP is niet zo veilig. Passwords worden niet gecodeerd over het netwerk verstuurd. Voor een thuisnetwerkje achter een firewall is dit geen probleem, maar in de andere gevallen is het beter om files via sftp over te sturen.

grtz bart

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.