5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Kyokushinkai

FTP en proxy

Ik zit momenteel op school en er is hier een proxy ingesteld. Om te kunnen internetten moet dat via een ip xxx.xxx.x.x op poort 8080. Nu wil ik graag ftp-en. In de Netwerk systeemvoorkeuren heb ik de ftp, web en beveiligde web proxy’s ingesteld. In Transmit zit een onder de Netwerk opties proxy server instellingen, maar ik weet niet wat ik daar mee moet, omdat je een Proxy server type moet uitzoeken. Wie weet wat ik moet doen?

Bijdrager
    Deskman

Systeembeheer moet vooral poort 21 voor FTP open hebben staan op de proxyserver… Als dat niet zo is (grote kans) dan zul je er niet doorkomen.

Bijdrager
    Kyokushinkai

Als het goed is staat die poort inderdaad open. Daar is speciaal om gevraagd.

Bijdrager
    Deskman

In de help-file van Transmit staat uitgebreid wat welke proxy van je wil hebben. Maar dan nog denk ik dat je voor meer (en juiste) info het beste bij systeembeheer kunt aankloppen.

Bijdrager
    Kyokushinkai

Ja, ik ben er inmiddels achteraan gegaan. Ze blijken het dus op een of andere manier toch geblokkeerd te hebben. Inmiddels is er een aanvraag verstuurd om de boel open te zetten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.