30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

FTD voor OSX?!! Wanneer is die klaar???

Hoi,

Ik heb begrepen dat er hard gewerkt wordt aan FTD voor OSX. Wie weet hoe
    ver t daar mee is??? Is t programma van Unison een beetje vergelijkbaar??

gr..

Bob

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik hoop nooit. Die lui moeten eerst maar eens leren hoe ze dingen posten zodat niet ftd-ers het ook begrijpen. En anders blijven ze maar in hun eigen nieuwsgroep.

Bijdrager
    exilim

welk programma raad je me dan aan als alternatief?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik zoek altijd op een van de pagina’s waarop alles wordt geindexeerd. Dit vind ik de fijnste http://www.binsearch.net/ Je kunt per nieuwsgroep browsen en elke nieuwsgroep kun je als rss-feed instellen. Verder kun je daar ook heel gemakkelijk nzb’s maken.

”exilim”

Is t programma van Unison een beetje vergelijkbaar??

Unison is een volledig programma om op het Usenet te posten, te zoeken en te downloaden. Is op het moment ook het populairste programma op het macplatform. De grootste concurrent is iGrabNews, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bijdrager
    exilim

thanx

ga t programma eens proberen. Is er ergens ook een handleiding te vinden?

Bijdrager
    roy

meer info op forum.ftd.nu en dan het linux gedeelte geloof ik.

Maar wat wjgmspeedy zegt klopt, ftd gebruikers (posters) vervuilen hele nieuwsgroepen met hun eigen uploads waar je niets aan hebt.

Edit: als je een handleiding voor unison zoekt (las volgens mij verkeerd) lees de Help info van het programma even door.

Bijdrager
    MedahOSX

FTD voor de Mac is geheel afhankelijk van hoe snel Gnome met een native versie komt van GTK. Via sources heeft de maker van FTD4Linux (Alguno) het al werkend. Er was al eens een GUI gemaakt voor OSX (zonder GTK) maar daar zijn ze nooit mee verder gegaan aangezien Gnome er voor OSX zou komen (dus zonder X11).
    Alle info is te vinden op het FTD forum in het linux gedeelte.

Overigens heb wjgmspeedy wel gelijk, sommige FTD uploaders maken er een puinhoop van, maar dat ligt aan sommige posters en niet aan FTD.
    Maarja zolang ze lekker boneless enzo volproppen vind ik alles best:)

Bijdrager
    exilim

Ik begrijp dus dat FTD eigenlijk een puinhoop is. Is Unison dan meer gestructureerd?

Moderator
    unSOUND

Hint: Ze hebben een trial…

Bijdrager
    MedahOSX

Nee, voor FTD leden is het niet echt een puinhoop, alleen voor niet FTDers in de nieuwsgroepen is het vaak lastig. Elke FTD posting krijgt een nummer, en sommige posters posten dan onder dat nummer, inplaats van de naam van wat het is. Iemand die niet op FTD komt zal dus nooit snappen wat post 163829.rar is. Beetje aso eigenlijk, maar niet zo erg zolang ze hun eigen nieuwsgroepen gebruiken.

Bijdrager
    Cenobyte

Sorry, even offtopic, maar:

”wjgmspeedy”

Ik zoek altijd op een van de pagina’s waarop alles wordt geindexeerd. Dit vind ik de fijnste http://www.binsearch.net/ Je kunt per nieuwsgroep browsen en elke nieuwsgroep kun je als rss-feed instellen. Verder kun je daar ook heel gemakkelijk nzb’s maken.

…FTD en Binsearch hebben weinig met elkaar te maken (zo niet: niks met elkaar te maken). FTD dient om te kunnen volgen wat er allemaal gepost wordt in de nieuwsgroepen en Binsearch dient om werkelijk iets te vinden wat je daarvan wil downloaden. Als je een bepaalde film zoekt en je hebt alleen Binsearch, dan zoek je je een bult, want “Pirates of the Caribbean” wordt echt niet als “Pirates_of_the_caribbean.rar” gepost. In FTD kun je vinden dat die film als “flupke.rar” wordt gepost en wat de kwaliteit van de film is (zie je ook al niet in Binsearch).

Ik ben al jaren lid van FTD en FTD is echt een aanwinst voor iemand die iets zinnigs in de nieuwsgroepen wil kunnen vinden. Naast FTD gebruik ik Binsearch en NZB4U om de in FTD aangekondigde zaken te vinden.

Enne, voor een OSX versie hou ik me ook aanbevolgen, want iGrabNews werkt nu eindelijk feilloos en ik kan mijn pc dan straks aan de wilgen hangen voor de downloads
    :D

Bijdrager
    wjgmspeedy

Dan kun je misschien je mede-ftd-ers leren dat ze zich moeten gedragen als ze dingen posten. Het usenet is van iedereen en als in alt.binaries.divx een aantal bestanden wordt gepost met de naam “Gekke Henkie post FTD12345: Flupke.avi” dan weten dus alleen andere FTD-ers dus dat het om “Pirates of the C” gaat.
    Enne: http://www.binsearch.net/?q=pirates&max=25&adv_age=7&server=
    Verder werd gevraagd wat een alternatief was en dan mankeert aan Binsearch niets. Je hebt daar een overzicht van alle nieuwsgroepen en je kunt alle nieuwsgroepen ook browsen. Als je wilt kun je je ook abonneren op de RSSfeed van de groepen.

Bijdrager
    lowfi

ik gebruik newzbin.com hiervoor. Versie 3 biedt ook rss en exlusions etc. Volgens mij is er alleen een ledenstop.

Het is mij niet duidelijk wat ik nou mis aan FTD. Want bv pirates of the caribean wordt wel 50x gepost in allerlei groepen. Oh jee stel je voor dat ik die van FTD mis loop :?

Bijdrager
    brok

http://www.ftn2day.nl/
    http://www.ftaclub.net/

Ik zit op de mac alleen nog maar op FTA eigenlijk..

Bijdrager
    Cenobyte
    ”wjgmspeedy”

Dan kun je misschien je mede-ftd-ers leren dat ze zich moeten gedragen als ze dingen posten. Het usenet is van iedereen en als in alt.binaries.divx een aantal bestanden wordt gepost met de naam “Gekke Henkie post FTD12345: Flupke.avi” dan weten dus alleen andere FTD-ers dus dat het om “Pirates of the C” gaat.

Zoals je zegt: het usenet is van iedereen en het is dus lastig en ongewenst om iemand anders jouw mening op te leggen. Het lijkt me verder lastig om een gemeenschap van 100.000 gebruikers even op te voeden.

Ook gebeurt hetzelfde in andere gelijksoortige gemeenschappen, zoals FTN en FTA. Dit soort services biedt het voordeel dat er wat anoniemer gepost kan worden. Daarom gebruikt men ook schuilnamen voor de bestanden die men post.

Enne: http://www.binsearch.net/?q=pirates&max=25&adv_age=7&server=

Ik weet ook wel dat dat werkt, maar weet jij wat voor een release dit is? Met een GSM gefilmd in de bioscoop of een DVD-kopie? Op FTD of FTN wordt aangegeven welke release als bron gebruikt wordt en wat de kwaliteit is. Da’s toch leuk om te weten voordat je even 4 Gig gaat downloaden. Verder heb je tegenwoordig met FTN, FTA en FTD steeds meer uploads met schuilnamen, dus is zo’n programma toch een toevoeging op programma’s als Binsearch of NZB4U.

Verder werd gevraagd wat een alternatief was en dan mankeert aan Binsearch niets. Je hebt daar een overzicht van alle nieuwsgroepen en je kunt alle nieuwsgroepen ook browsen. Als je wilt kun je je ook abonneren op de RSSfeed van de groepen.

:D

Er mankeert aan Binsearch ook niets, ik gebruik het ook vaak zat, maar programma’s als FTD of FTN bieden toch een extra service die onmisbaar is voor de zware downloader.

Het is mij niet duidelijk wat ik nou mis aan FTD. Want bv pirates of the caribean wordt wel 50x gepost in allerlei groepen. Oh jee stel je voor dat ik die van FTD mis loop

Je mist helemaal niks, het is met FTD, FTN of FTA alleen gemakkelijker om iets op te zoeken of terug te vinden en om te zien welke bron is gebruikt voor een bepaalde upload. Ik weet vooraf of ik een DVD met Nederlandse ondertiteling download of een slechte bioscoop opname met Chinese ondertiteling. Dat mis je als je niet met FTD werkt.

Bijdrager
    Jpunt

toen ik nog op windows werkte was ik ook een regelmatig gebruiker van ftd. dagelijks wat skvcd’tjes binnenhalen en direct branden, ging als de spreekwoordelijke brandweer! Maar op osx ben ik a) ftd nog niet tegen gekomen en b) geen goed werkend downloadprogramma tegen gekomen. Grabit was te gek, maar voor osx is er gewoon geen ├ęcht goeie. jammer!

Moderator
    unSOUND

Jij wou zeggen dat je ze alle 100 al hebt geprobeerd ?

Of trek je gewoon graag snel conclusies ?

Bijdrager
    Jpunt

zijn er ondertussen al zoveel dan? ok, ik moet toegeven, ik heb er de laatste tijd niet meer echt naar gekeken. ik ben vooral in m’n overgansperiode naar op zoek geweest, maar unison en een aantal anderen liepen gewoon niet lekker. zal binnenkort weer eens proberen:)

Bijdrager
    Cenobyte
    ”JaZ86″

zijn er ondertussen al zoveel dan? ok, ik moet toegeven, ik heb er de laatste tijd niet meer echt naar gekeken. ik ben vooral in m’n overgansperiode naar op zoek geweest, maar unison en een aantal anderen liepen gewoon niet lekker. zal binnenkort weer eens proberen:)

Ik vond Unison toch altijd een goed programma hoor? iGrabNews had ik vaak problemen mee als ik NZB’s gebruikte: met iGrabNews kreeg ik altijd incomplete downloads. Sinds de laatste versie heb ik dat echter niet meer en werkt iGrabNews perfect. Ik ben ook gewend aan NewsBin Pro (vond Grabit altijd waardeloos), maar krijg met iGrabNews ook alles perfect en (tegenwoordig) foutloos binnen.

FTD draai ik nog steeds op een ouwe Windows XP bak, waar ik met remote login heenfiets. Werkt prima, maar een OSX versie zou toch fijner zijn :D

Moderator
    unSOUND

En wat bedoel je dan met “niet lekker lopen” ?

Het download, of niet…

Persoonlijk ben ik gebruiker van Unison, en de DVD’s stromen binnen, dus ik zie het probleem dan ook niet echt…. Maar als je wat anders wilt proberen, kijk eens in de Sticky over downloaden, en dan met name de links naar de websites, daar staan zo’n beetje alle programma’s….

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=77060

Bijdrager
    Jpunt

ik had vooral veel last van incomplete bestanden, nzb’s die niet werkten (en dat wel op xp deden) en het compleet uitvallen van unison of igrabnews. maar nogmaals, ik zal er eens een nieuwe blik op werpen:)

Moderator
    unSOUND

Incomplete en beschadigde bestanden krijg ik vrijwel altijd gefixt met MacPar deLuxe. En de laatste 5 versies van Unison zijn bij mij nog geen enkele keer gecrasht.

:)

Bijdrager
    brok

Ik gebruik igrabnews. Beetje behelpen als je newsleecher gewend bent maar het werkt eigenlijk prima. Ik download toch alleen maar mijn zelfgemaakte nbz’s. Vind het alleen jammer dat ik maar naar 1 map kan downloaden en dat igrab niet zo lief is om automatisch een mapje aan te maken met de naam van de nzb of een mapje genaam a.b.**. Het is nu een beetje een puinhoop in m’n downloadsmap. Te lui om telkens handmatig te browsen en weer een nieuwe map aan het maken.

Verder gebruik ik UnRarX om de hele zooi uit te pakken en pars te checken. Maar aangezien deze geen functie heeft om de bestanden na afloop automatisch te verwijderen gebruik ik ook af en toe macpar. unrarx is alleen 2x sneller met uitpakken.

Bijdrager
    exilim
    ”unSOUND”

Het download, of niet…

Persoonlijk ben ik gebruiker van Unison, en de DVD’s stromen binnen, dus ik zie het probleem dan ook niet echt…. Maar als je wat anders wilt proberen, kijk eens in de Sticky over downloaden, en dan met name de links naar de websites, daar staan zo’n beetje alle programma’s….

Ik begin eindelijk een beetje Unison te begrijpen, zeker nu ik newszilla.xs4all.nl gebruik! Je schrijft dat de DVD’s binnen rollen… Ik krijg telkens de melding dat ik mijn ‘Connection Limit’ bereikt hebt, terwijl ik maar 2 films op downloaden staan heb. Kan me niet voorstellen dat dit aan mijn abonnement ligt.

Heb je ideeen hoe dit komen kan? en daarnaast worden er telkens maar 2 of 3 files gedownload en dan moet ik weer refreshen om andere bestanden te laten downloaden.

Heeft iemand een paar goede tips voor mij over dit programma?

Moderator
    unSOUND
    ”exilim”

Ik krijg telkens de melding dat ik mijn ‘Connection Limit’ bereikt hebt, terwijl ik maar 2 films op downloaden staan heb. Kan me niet voorstellen dat dit aan mijn abonnement ligt.

Toch zijn dergelijke meldingen vaak het gevolg van de server die je gebruikt… Ikzelf heb een abbo bij Tweaknews, en ik zet gewoon 30 GB in de wachtrij en druk op start….

Bijdrager
    exilim

Wat voor een verbinding heb je dan T1 of T3? Denk dat ik me maar eens ga verdiepen in mijn verbinding en de mogelijkheden in combi met Ubison.

Moderator
    unSOUND

Ik heb een ADSL verbinding van 6 MB, ik kan dus met ongeveer 600 kb/s downloaden, en bij TweakNews zit ik daar ook gewoon altijd aan.

Bijdrager
    lowfi
    ”Cenobyte”

Je mist helemaal niks, het is met FTD, FTN of FTA alleen gemakkelijker om iets op te zoeken of terug te vinden en om te zien welke bron is gebruikt voor een bepaalde upload. Ik weet vooraf of ik een DVD met Nederlandse ondertiteling download of een slechte bioscoop opname met Chinese ondertiteling. Dat mis je als je niet met FTD werkt.

Die opties biedt newzbin ook allemaal. Bovendien kan ik daar ook nog bij zeggen dat ik bv alle duitse franse en andere troep niet eens wil zien.

FTD is dus niet heilig;)

Bijdrager
    exilim

Ik volgens mij wel wat losgemaakt met mijn vraag over FTD! :lol: Alle voor en tegens die voorbij komen van de verschillende programma’s. Ga zo door !!! ik ben nog altijd aan het kijken naar een goed en overzichtelijk programma, ben tenslotte nog maar een beginner als t aankomt op dit gebied.

Kortom….. de info kan ik goed gebruiken!!! oh ja….. mochten jullie nog de behoefte hebben een goede handleiding over dit hele onderwerp te schrijven…… ik zie t graag verschijnen!:lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

gr.

Bob

Bijdrager
    roy
    ”exilim”
    ”unSOUND”

Het download, of niet…

Ik begin eindelijk een beetje Unison te begrijpen, zeker nu ik newszilla.xs4all.nl gebruik! Je schrijft dat de DVD’s binnen rollen… Ik krijg telkens de melding dat ik mijn ‘Connection Limit’ bereikt hebt, terwijl ik maar 2 films op downloaden staan heb. Kan me niet voorstellen dat dit aan mijn abonnement ligt.

Heb je ideeen hoe dit komen kan? en daarnaast worden er telkens maar 2 of 3 files gedownload en dan moet ik weer refreshen om andere bestanden te laten downloaden.

Heeft iemand een paar goede tips voor mij over dit programma?

Connection Limit heeft te maken met het aantal verbindingen die je usenet client, bijv. unison, maakt met de server. niets met wat je download. Je moet dus bij de instellingen van je server die connecties omlaag brengen. Bij nova.planet.nl is het max aantal connecties bijvoorbeeld 3 (dus drie lijntjes waarmee je download) sommige pay servers hebben er weer meer. Dus je moet gewoon het aantal connecties dat je maakt met de server omlaag halen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.