5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

    Bijdrager
    Phileine

    Frustraties na contact met Apple over clickgate

    Hoi iedereen,

    Ik heb speciaal een account hiervoor aangemaakt, om even te kunnen ventileren over mijn telefoongesprek van zonet.

    Helaas heb ik ook een iPhone 6 64gb met een irritant klikkend geluidje aan de rechterkant van het scherm. Heb m ondertussen al twee keer onder garantie laten “repareren” (via Apple Support), met als bijkomend “voordeel” 50 euro aan beschermlaagjes de prullenbak in en twee weken moeten werken vanaf een verschrikkelijke android.

    Je raad het al, zelfs na de 2e keer repareren is het helse geluid weer terug. Met enige irritatie heb ik nogmaals gebeld naar Apple Support, en uiteindelijk ben ik doorverwezen naar 2 verschillende supervisors. Ze legden me uit dat dit een vaker voorkomend item was, en dat er ondertussen onderzoek naar is gedaan door de ingenieurs. Conclusie: “het is een te verwachten gebruikskenmerk van de iPhone 6”, en dus wordt dit niet meer als probleem gezien. De supervisor waarmee ik sprak gaf dus ook aan niet meer te adviseren om de iPhone te repareren/vervangen.

    Dus, basically wat ze zeggen is dat mijn klikkende scherm (waar ik al last van heb bij het telefoneren) geen probleem is, maar een telefoonkenmerk, en dat ik maar gewoon moet accepteren dat ‘ie klikt. Een oplossing gaven ze ook niet, alleen dat ik “even” langs de Apple Store kon komen (vanuit Groningen welteverstaan) om het scherm los en vast te draaien. Heb uiteindelijk maar geopperd dat ik het via Dixons ga regelen, waarbij ik ook verzekerd ben.

    Ik hoor graag jullie meningen hierover. Stel ik me nou enorm aan of is dit gewoon niet ok?


    Bijdrager
    Phileine

    Heb niks gezegd over clickgate, alleen in dit forum, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij… Ik kreeg letterlijk te horen dat dit geen defect is en dat dit dus niet verholpen gaat worden, hoewel ik met hetzelfde probleem dus al 2 keer eenzelfde soort reparatie heb aangevraagd..

    En over de Genius Bar… Heel handig inderdaad, maar uiteindelijk ben ik met de trein ook 50 euro kwijt als ik een retourtje Groningen-Amsterdam neem ;).


    Bijdrager
    NielsDam

    Oeps, daar ging mijn post toen ik op ‘prullenbak’ ipv ‘bewerk’ drukte. Maar even voor de herhaling: mijn iPhone 6 is destijds gewoon vervangen per koerier. Ik heb een  Care+, dus het kostte me niets, ik geloof dat ze anders 29,- euro rekenen.

    Nog even voor de zekerheid, het klikkende geluid wat je bedoelt komt van het scherm zelf en niet van de autofocus van de camera? Want anders is het inderdaad normaal dat als je in de buurt van de camera op het toestel tikt een tikkend geluid hoort.

    Ik raad je toch aan om een afspraak te maken bij de genius bar in amsterdam, dan heb je icm met je verhaal van meerdere reparaties grote kans dat je iPhone gewoon vervangen wordt. Combineer het desnoods met een dagje uit in Amsterdam als je het de treinkosten zonde vindt. En anders gewoon weer contact opnemen met  support, je hebt gewoon recht op een goede iPhone.

    Via dixons regelen lijkt me niet zo verstandig, gezien de huidige situatie waarin die keten zich bevindt. Je noemt een verzekering via Dixons, ik neem aan dat je de Harmony dekking bedoelt, daar zou je natuurlijk ook contact mee kunnen opnemen, maar grote kans dat je dan je toestel weer twee weken kwijt voor reparatie, ditmaal door een niet-gespecialiseerd reparateur waar Harmony mee samenwerkt.


    Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

    Misschien heb je wat aan dit draadje.


    Bijdrager
    Phileine

    @ mondogenerator, inderdaad hetzelfde probleem. Het gaat me hier dan ook niet echt om het probleem, maar meer om de manier waarop ik behandeld ben door Apple Support. Daar zou ik dan ook graag meningen over willen hebben haha

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.