13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    just.sounds

Frustratie!!

Mensen ik word gek ik ben een powerbook gebruiker met thuis een extra scherm aleen als ik mobiel ben kan ik niet meer bij de vensters komen die op het andere scherm stonden ik ben al een tijd met expose in de weer geweest maar er is blijkbaar ook geen manier om daarmee iets te verslepen dus mac gebruikers is er een manier om die vensters te verplaatsen zonder ze te slepen?

Bijdrager
    Rutger1981

je zou met shift kunnen proberen op te starten… dan reset hij namelijk alle instellingen (qua Beeld).

Succes.

Bijdrager
    Hobbes

Of :apple: alt esc – Finder – Relaunch

Bijdrager
    just.sounds

zit er niet een soort van cascade functie in osx?

Bijdrager
    syriani

1 ga naar systeemvoorkeuren en open beeldscherm instellingen
    2 vink het vakje aan om beeldscherminstellingen in menubalk te tonen
    3 zodra je zonder extern beeldscherm werkt klik je in je menubalk op beeldschermicoon en kiest detecteer beeldschermen, of moest de optie er nog staan schakel synchrone weergave in.

ik denk dat het eerste voorbeeld moet volstaan hij herkent dat er maar een beeldscherm is en hij popt alle openstaande vensters terug naar het scherm van je powerbook.

dit is de snelste en handigste manier in mijn ogen.

laat ook even weten of dit je probleem oplost;)

Bijdrager
    macpro

Voordat je het scherm loskoppelt kun je de applicaties sluiten die op het 2e scherm vensters plaatsen daarmee voorkom je dat ze bij het ontwaken van de Mac op het niet meer aanwezige scherm openen en je kunt natuurlijk ook de vensters naar je hoofdscherm slepen voordat je gaat sluimeren en nog een andere tip toen je op school zat hebben ze je geleerd om met leestekens te werken om je zinnen leesbaar te houden probeer dat hier ook is wel zo prettig voor ons.

Bijdrager
    MacFlurrie

heb het ook met mijn ibook, ik sluit meestal alle venstertjes en dan heb ik er geen last meer van maar als ik het een keer vergeet is het best wel ongelukkig…

Bijdrager
    MMarijn

macpro, jij gebruikt zelf ook geen leestekens, hoor!

Bijdrager
    macpro
    ”MMarijn”

macpro, jij gebruikt zelf ook geen leestekens, hoor!

En waarom zou ik dat nou doen?:?

Bijdrager
    DJP

Tiger heeft een collect windows functie aan boord in de beeldschermeigenschappen, dus gelukkig is dit probleem dan opgelost. 8)

Bijdrager
    just.sounds

het werkt maar ik moet dan de synchr weergave instellen voor ik mijn 2e scherm loskoppel

Bijdrager
    syriani

en als je gewoon nadat je al hebt losgekoppeld detecteer beelschermen kiest?

Bijdrager
    fistkikker

Wat ook prima werkt is als je in het programma dat moeilijk doet naar het Venster menu gaat en daar vergroot/verklein (of zoom) kiest. Floep, daar is je venstertje weer.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.