8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TomvK

Frontrow op de tv

Hallo,

Ik heb een Imac G5 en ik heb mijn tv daarop aangesloten via een mini DVI naar s video adapter. Ik heb hierbij de optie synchrone weergave uit staan, Nu zou ik graag willen dat als ik Frontrow start, deze op mijn tv verschijnt en niet op mijn imac. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe dit werkt?

Bijdrager
    Nickel

Nee, dit zal helaas niet mogelijk zijn. De iMac support alleen de zogenaamde “kloon” weergave. Dit houd in dat je op beide schermen hetzelfde zal moeten bekijken!

Bijdrager
    TomvK

En als je de synchrone weergave uit hebt, is het dan ook mogelijk om op beide beelden hetzelfde te zien, of in ieder geval dan ook front row te zien?

Bijdrager
    klaus

Op de iMac G5 is het standaard niet mogelijk die synchrone weergave uit te zetten. Allicht is het wel mogelijk met de screen spanning hack, deze (en de uitleg) is wel te vinden op dit forum.

Zonder hack zie je op beide schermen hetzelfde, met die hack kan je afzonderlijke zaken doen op beide monitors.

Bijdrager
    TomvK
    ”klaus”

Op de iMac G5 is het standaard niet mogelijk die synchrone weergave uit te zetten. Allicht is het wel mogelijk met de screen spanning hack, deze (en de uitleg) is wel te vinden op dit forum.

Zonder hack zie je op beide schermen hetzelfde, met die hack kan je afzonderlijke zaken doen op beide monitors.

Die hack heb ik al, anders kon ik natuurlijk nooit de optie synchrone weergave hebben. Ik kan nu dus op beide monitors iets doen. Wat ik nu graag zou willen is frontrow op het tweede beeldscherm krijgen zonder dat ik synchrone weergave aan heb.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

De menubar van je iMac naar je tv slepen?

In System preferences -> displays -> arrangement

Dus feitelijk van je tv het hoofdscherm maken… dat lijkt mij de enige mogelijkheid, hoewel dat niet altijd even praktisch is…

(werkt zo op mijn powermac met twee schermen, ik neem aan dat een imac met een tv als tweede scherm niet zo heel erg anders is)

Bijdrager
    TomvK
    ”PeterMeeuwsen”

De menubar van je iMac naar je tv slepen?

In System preferences -> displays -> arrangement

Dus feitelijk van je tv het hoofdscherm maken… dat lijkt mij de enige mogelijkheid, hoewel dat niet altijd even praktisch is…

(werkt zo op mijn powermac met twee schermen, ik neem aan dat een imac met een tv als tweede scherm niet zo heel erg anders is)

dankje wel, dit is inderdaad een mogelijkheid, maar niet de mooiste oplossing helaas…

Bijdrager
    SeaTrue

zoals hierboven al gepost is. Bij systeemvoorkeuren van je televiesie de hoofdmonitor maken (witte balke verslepe bij beeldschermen). Als je nu frontrow opend komt deze op de tv, maar ook je dock en topbar (hoe heet dit ding). als je deze terug normaal wil hoef je gewoon de mini-dvi stekker eruit te trekken en het staat weer ok, als je deze er dan terug in steekt dan herkent die je tv weer als hoofdmonitor. gebruik ik hier ook op de G4

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.