6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vishaakje

Frontrow installatie foutje – boot niet meer [opgelost]

Ik dacht leuk frontrow te installeren met een van de guides die wel op internet te vinden is (op een niet front-row enablede powerbook g4). Kennelijk ergens een foutje gemaakt want osx start niet meer op :sealed:

Zodra ’t venstertje op komt voor systeem dingetjes laden (wel al de blauwe achtergrond dus) gaat de powerbook over de zin van het leven nadenken en komt er dus niet meer uit.

Nu heb ik de installatie schijf er in gedaan, alle permissies hersteld.. geen succes.
    Nu dacht ik op eigen houtje wel effe via de terminal aan de slag te gaan, maar daar kom ik nog net niet helemaal uit:)

Wel gevonden /sbin/SystemStarter (daar staan de startup items in leek me) en /Library/StartupItems maar editten lukt niet echt…
    Ik heb enige ervaring met linux, maar vi / pico / nano had niet zo veel effect. Na wat googlen (ohja sorry mag niet als werkwoord;) ) zoeken dus, vond ik het commando ‘ed’, maar dat geeft “/tmp/ed.ZlIrox: Read-only file system’

Iemand een idee hoe ik frontrow weer weghaal bij ’t opstarten?

Bijdrager
    Nikita

Uhm, ik heb ’s gehad op m’n Mac mini G4 dat 2x enablen ook een corrupt systeem opleverde. De Combo-updater er overheen was de oplossing. Alleen kon ik nog enigszins in het systeem komen… Misschien kan je een Archiveer-en-Installeer optie doen vanaf de Installatie DVD.

Bijdrager
    vishaakje

juist, ik dacht dat 2x enablen ook niet zo veel kwaad kon, maar helaas :innocent:
    Ik kan dus ook niet meer het systeem in, dus de combo update wordt wat lastig vrees ik:(

Nja eerst maar even wat wijn er in;)

Bijdrager
    Nikita

En dan morgen maar een Archiveer-en-Installeer :wink:

Dan ben je in elk geval niet je gegevens kwijt.

Bijdrager
    addyboy

lees even de tips hierzo:

http://www.andrewescobar.com/frontrow

Bijdrager
    vishaakje

ik had zo’n archive and install nog niet eerder gedaan, maar dat werkt eigenlijk wel heel erg mooi! Bedankt! :apple:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.