12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

Front row verwijderen?

Vroeger vond ik Front Row op de Mac geweldig want dan kom je aan iedereen laten zien hoe mooi de interface is op de Mac, maar sinds het losgekoppelt is van iTunes vind ik het een nutteloos programma. Kwestie van niet meer gebruiken dus.

Nu is het zo dat Front Row ook nog eens de nare eigenschap heeft vast te lopen (freeze voor meer dan 2 min.). Voorheen nooit een probleem maar elke keer dat ik de Apple TV bedien met de remote gaat de iMac frontrow opstarten (en loopt vervolgens dus vast).

Gister was ik er dus helemaal klaar mee en dacht het op te lossen door Front Row van de iMac af te gooien. Programma dus uit de programma map gemikt en prullenbak geleegd zodat ik zeker wist dat het weg is. Vervolgens start het nog steeds op als ik menu druk op de remote. Help!

Bijdrager
    Vinhelper

Kun je niet eens handiger de Apple remote ontkoppelen?

Bijdrager
    MacSjon
    Vinhelper op 31 januari 2011

Kun je niet eens handiger de Apple remote ontkoppelen?

Je kunt heel simpel koppelen zodat hij maar op 1 remote reageert, maar dat werkt alleen als je er meer dan 1 hebt.

Laten we eerlijk zijn en het er op houden dat Apple zijn Front Row gewoon een beetje heeft laten versloffen. Programma werkt gewoon niet goed meer en je mist de koppeling met iTunes en ook al geen optie voor AirPlay. Ik stem voor een nieuwe versie van Front Row of integratie in iTunes (zeg maar full screen versie van iTunes)

Bijdrager
    Vinhelper

Je hebt er toch ook maar 1?

Ontkoppel die van je Mac, en probleem=opgelost.:smile:

Bijdrager
    pinkie

Ik heb 3 remotes. Je kunt een specifieke remote pairen met je AppleTV zodat alleen deze op die remote reageert. Kijk hier voor meer: http://support.apple.com/kb/HT1555

Bijdrager
    macker

je kunt ook de infrarood poort uitschakelen.

Bijdrager
    MacSjon
    pinkie op 31 januari 2011

Ik heb 3 remotes. Je kunt een specifieke remote pairen met je AppleTV zodat alleen deze op die remote reageert. Kijk hier voor meer: http://support.apple.com/kb/HT1555

Het probleem is dat de remote niet degene is die onthoud aan welk apparaat hij gekoppelt is. De Apple TV is wel gekoppelt aan die eene remote. Nu moet de iMac alleen nog even weten dat hij niet hoeft te reageren op de remote van de Apple TV.

macker op 31 januari 2011

je kunt ook de infrarood poort uitschakelen.

Dat is misschien nog wel een optie. Is dat gewoon via systeem voorkeuren te doen?

Bijdrager
    pinkie

Heb je al geprobeerd om met Spotlight alles wat met Frontrow te maken heeft (plists, preferences etc) te vinden en ook weg te mikken?

Bijdrager
    macker

Systeem voorkeuren –> Beveiliging (tabblad Algemeen)

Bijdrager
    KingAchille
    Bijdrager
    MacSjon
    KingAchille op 31 januari 2011

How to remove Frontrow from your Mac

Kijk aan dit soort tips heb je tenminste wat. Vanavond maar eens proberen.

Bijdrager
    McFire

KingAchille op 31 januari 2011 #
    How to remove Frontrow from your Mac

Ik was ook op zoek naar een mogelijkheid om FrontRow te verwijderen. Zeker nu ik Plex gebruik is het hoogst irritant dat FrontRow af en toe opstart als ik de Remote gebruik.

Geweldig bedankt voor deze tip!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.