3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ericbrinkhorst

FRITZ!WLAN REPEATER N/G trage upload

Deze repeater heb ik geinstalleerd. Ging probleemloos. Nu blijkt dat de upload maar 10% vd snelheid is als de normale wifi van de speedtouch.

enig idee???

Bijdrager
    csteelooper

Hoe is het signaal van je SpeedTouch zelf op de plaats waar de repeater is geïnstalleerd? Is je downloadsnelheid wel goed? Doet het probleem zich alleen voor ‘naar het Internet’, of ook lokaal?

Dit zijn zomaar een paar vragen die bij me opkomen als ik je topic lees. Ik zal even uitweiden:

• Op de plaats waar je de repeater installeert, moet je WLAN-signaal wel echt goed zijn, anders repeteert de repeater het zwakkere signaal en haal je zodoende nooit de beloofde snelheden.
    • Dit wil ik weten omdat er naast eventuele signaalproblemen nog andere bottlenecks zijn die je uploadsnelheid kunnen beperken. Te denken valt hierbij onder andere aan firewall-software en virusscanners.
    • De laatste vraag stel ik omdat ik wil weten of je het probleem ook ervaart als je bestanden binnen je netwerk kopieert. Is dat niet het geval, dan kan er een bandbreedteprobleem zijn met de internetdienst waar je gebruik van maakt. YouTube is hier een notoir voorbeeld van.

Naast de vragen hierboven wil ik nog even kwijt dat je bij het werken met repeaters vaak sowieso al snelheidsverlies zult ervaren: er zijn immers in feite twéé netwerken die onder dezelfde naam op hetzelfde kanaal zenden. Daardoor wordt voor elk van die netwerken de beschikbare bandbreedte beperkt. Een repeater is een goede optie om je signaal te vergroten, maar helaas heeft dit vrijwel altijd snelheidsverlies tot gevolg. Wel schetst het enige verbazing dat in dat geval je downloadsnelheid wel goed is… En 10% is ook erg weinig trouwens. Ik vermoed dus dat je te maken hebt met een signaalprobleem. Misschien kun je achterhalen hoe sterk het signaal is dat de Fritz!WLAN Repeater ontvangt? Zoals al gezegd: dat MOET zo sterk mogelijk zijn…

Bijdrager
    johnkeates

Als je WDS gebruikt kost dat altijd snelheid.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.