12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mp3jfast

Fritzbox wifi

We hebben problemen met ons bereik in ons huis en hebben versterking gekregen van een Xs4all Fritzbox. Hij is goed aangesloten en is te zien als netwerk. Alleen zit er een slotje op het standaard ww pakt ie niet en ik kan hem ook niet via een URL bereiken.
    Resetten is nog al ingewikkeld met analoge telefoons. Wat kan ik doen om dit aan de praat te krijgen.
    De fritzbox heeft maar 2 lan ingangen en zit achter de eerste vaste linksys router, die op netwerk 192.168.1 zit.

John

Bijdrager
    johnkeates

192.168.178.1

Waarschijnlijk heb je ook nog eens dubbel NAT. Ik zou iemand anders de boel even laten fixen.
    Resetten is namelijk helemaal niet ingewikkeld, dus ik denk dat dat een goede indicatie is dat je het zelf niet kan oplossen.

Daarnaast is met wifi vaak niet zo zeer ‘versterking’ nodig, maar gewoon goede plaatsing en keuze van de instellingen.
    Als je daarna nog extra AP’s nodig hebt kan je altijd een netwerk met roaming support maken, zodat je naadloos van AP naar AP switcht.

Bijdrager
    tarun

Je kan altijd de helpdesk van XS4ALL bellen. Die helpen je stap voor stap: (020) 398 76 54

Bijdrager
    mp3jfast

Makkeljk gezegd maar hoe vind je zo’n expert? Ik ben er al lang mee bezig.
    Ik had ook gehoopt dat iPad gebruik maakt van wifi en als wifi weg valt dan overstapt naar 3G maar dat is ook niet zo.
    Ik ben geen klant van XS4all we hebben alleen de lan gehad van een ex klant van xs4all.

Bijdrager
    Franky Mac

Tja, de Fritz zit zoals Johnkeates al zei op 192.168.178.1 en zoals je zelf zegt zit de inksys router op 192.168.1.1 Je Mac zit waarschijnlijk op een ip-adres in de 192.168.1.x reeks en kan hierdoor niet communiceren met de Fritz.

Je zult dus de Fritz een ander ip-adres moeten geven. Helaas ben je er dan nog niet, er zullen nog meer instellingen gewijzigd moeten worden om de Fritz te veranderen in een accesspoint. Maw. je moet weten wat je doet, als je niet iemand weet die je kunt helpen, dan zul je vrees ik toch een andere oplossing voor je probleem moeten zoeken. Zie bijvoorbeeld hier:

5 manieren om je wifi signaal te verbeteren

Bijdrager
    mp3jfast

Helaas alle 5 de acties al geprobeerd maar geen verbetering. Ik kan de fritzbox toch rechtsreeks aan mijn computer hangen of werkt dat niet zo?

Bijdrager
    Franky Mac

Ook een repeater?

Ik kan de fritzbox toch rechtsreeks aan mijn computer hangen of werkt dat niet zo?

Nee, dat werk zo niet. Een Fritz box is een router, geen WIFI-adapter.

Hier staat een beschrijving:
    https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter
    Maar zoals ik al zei, je moet weten wat je doet. De web-interfaces van de diverse routers zijn allemaal verschillend.

Bijdrager
    mp3jfast

Voor de linksys is het me ook gelukt.

Bijdrager
    mp3jfast

Er staat toch wel dat het zo moet

Aanpak router 2
    1.3. Neem een computer die niet met het internet is verbonden, noch draadloos noch bedraad. Met router 1 mag er even helemaal geen enkele verbinding bestaan.

Prik nu een ethernetkabel in één van de vier ethernetpoorten (LAN) van router 2, en prik het andere einde van die ethernetkabel in deze computer. Dus stop bij router 2 de kabel niet in de WAN-poort (ook wel internet genoemd)!

Een voorbeeld ziet u op de onderstaande afbeelding van router 2 (klik erop om hem te vergroten):

Bijdrager
    mp3jfast

Ik heb nu verbinding met de fritzbox maar nu vraagt ie wat voor intenet connectie er is.
    je hebt 2 smaken via dsl of kabelmodem maar fritz zit niet rechtsreeks op internet dus wat kies je hier?
    Ik heb internet via de kabel.

Bijdrager
    mp3jfast

Het is me gelukt de fritzbox is toegankelijk maar waar je bridge mode zou moeten regelen? We gaan 1s kijken of het signaall beter is vd Fritszbo

Bijdrager
    Franky Mac

Heb je al eens de site van de fabrikant bekeken?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.