8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Frankert

Fritzbox werkt dat goed?

Ik volgde vandaag (bij opleidingsinstituut LAI) de training voor het inrichten van een Snow Leopard Server (erg leerzaam) bij de ‘afterparty’ kwam als router de Fritzbox voorbij. Zijn er gebruikers die een Fritzbox hebben in combinatie met een Apple (server)? Werkt dat goed?
    Ik hoor het graag.

Bijdrager
    tarun

Geen server, wel een aantal Macs en een FritzBox! in combinatie met XS4ALL. Bel ook via internet (VoIP) en dat bevalt goed. Stabiel en makkelijk te configureren.

Bijdrager
    McLoe
    tarun op 12 april 2011

Geen server, wel een aantal Macs en een FritzBox! in combinatie met XS4ALL. Bel ook via internet (VoIP) en dat bevalt goed. Stabiel en makkelijk te configureren.

Same here, en werkt inderdaad uitstekend.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En dezelfde reactie van mij:)

Ook ben ik erg tevreden over Frizzix om telefoongegevens uit de Fritz!Box te kunnen zien op m’n computer.

Bijdrager
    Frankert

Dit klinkt allemaal positief, bedankt voor de reacties, ik ga ook nog even dat Frizzix bekijken.

Bijdrager
    lord anubis

heb een lijn met Fritz.box 7270 int, macosx server en xs4all

Werkt goed, zelden problemen. Had vorig jaar twee of drie keer een stalled modem, nooit geweten waarom.

VPN
    Voip via ethernet, isdn en pots tel toestellen
    port forwarden ook via wifi.
    web/mail server

Wil binnenkort IPv6 opzetten, maar nog even te weinig info

HTH

Bijdrager
    GOcomputer

Lees eerst even dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/imac-steeds-afgemeld-in-fritzbox

Ik ondervind bij meerdere klanten nu problemen i.c.m. OS/x servers.

Bijdrager
    josephusjg

ik heb een fritz 7340, mac mini server met snow server, 2 imacs met sn, een macbook pro met sn, een ipad2 en 2 iphones op hetzelfde netwerk. Geen enkele problemen.

Wel was het lastig de VPN in te stellen, fritz bleek niet standaard de ipsec door te laten, maar dat is gefixed en tevens omzeilt door de VPN server van de fritzbox te gebruiken. Er staat een goede beschrijving van de problemen en oplossingen op internet: http://www.avm.de/de/Service/Service-Portale/Service-Portal/VPN_Interoperabilitaet/16206.php

De mini server heeft als dns de fritz, maar de rest heeft als dns de mini en vaste ip adressen. Overigens heb ik zelf weinig kennis, is groeiende, maar met wat hulp hier en daar ben ik er prima uitgekomen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.