20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    ReneSegers

FRITZ!Box 7581 met FRITZ!WLAN Repeater 1750E

Ik heb met modem (FRITZ!Box 7581) internet aangelegd in nieuwe huis, werkt allemaal prima.

Ik wilde graag op zolder met een FRITZ!WLAN Repeater 1750E werken die ik bij de installatie van het modem kreeg. Door het huis ligt al een vaste LAN-kabel die ik dus aan de ene kant op het modem kan aansluiten en op zolder aan de FRITZ!WLAN Repeater 1750E.

Toen ik dat had aangesloten leek het te werken: de FRITZ!WLAN Repeater 1750E gaf een signaal en ook een WLAN-signaal. Ook in het modem-menu zag ik dat de Repeater verbonden was (ook via Mesh). Maar het was maar 1 streepje WLAN op de repeater en dat leek me erg weinig, dus ik dacht: ik kijk toch maar eens in het boekje.

Toen ben ik de stappen gaan volgen die stonden bij de variant van vaste LAN-draad verbinding met modem. Ik moest in die stappen de Repeater bijv zijn eigen naam geven. Heb ik allemaal gedaan, maar toen zag ik de Repeater wel, maar de FRITZ!Box zag m niet meer.

Toen maar de fabrieksinstellingen terug gehaald op de Repeater, want ik wilde terug naar de oude situatie. Maar nu laat de Repeater nog steeds geen WLAN lichtjes meer zien en via het modem-menu wordt ie ook niet gezien.

Via FRITZ!-website word ik niet veel wijzer.

Iemand die kan helpen?

Bijdrager
    tarun

Uit de handleiding:

6 Apparaat via LAN-aansluiting in het WiFi- netwerk integreren > via kabel aansluiten en klaar.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>tarun op 22 december 2018 om 21:09</p>
    Uit de handleiding:

6 Apparaat via LAN-aansluiting in het WiFi- netwerk integreren > via kabel aansluiten en klaar.

Ja klopt, maar dat werkt dus niet… Althans, niet meer. Eerst wel, nu niet meer.

Bijdrager
    tarun

Is het WiFi-bereik echt slecht? Dus is die ene streep echt?

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>tarun op 22 december 2018 om 21:12</p>
    Is het WiFi-bereik echt slecht? Dus is die ene streep echt?

Ik heb het niet echt geprobeerd. Hij had 1 streepje en toen dacht ik, laat ik nou meer niet gewoon plug-and-play proberen en even rustig de handleiding volgen. Sindsdien is ie niet meer gevonden door het modem en brand er geen WLAN lampje meer, ook niet na opnieuw terug naar fabrieksinstellingen.

Bijdrager
    digilb

Heb je dit al gedaan: power off/on van de modem, *EN* factory reset van de 1750E ?
    En die 1750E heb je dus met een goed werkende UTP kabel verbonden met de modem?

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>digilb op 22 december 2018 om 23:38</p>
    Heb je dit al gedaan: power off/on van de modem, *EN* factory reset van de 1750E ?
    En die 1750E heb je dus met een goed werkende UTP kabel verbonden met de modem?

Nu net geprobeerd, helaas. De Repeater blijft zonder WLAN lampjes en het modem ziet m ook niet, zoals dus eerder wel. Met precies dezelfde kabel op precies dezelfde plek.

Bijdrager
    polansky

Je moet in de repeater aangeven dat hij bedraad moet werken. Kortom als LAN Bridge.
    Daarna zal hij als repeater het Wifi signaal opvangen en versturen naar de router.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>polansky op 23 december 2018 om 09:05</p>
    Je moet in de repeater aangeven dat hij bedraad moet werken. Kortom als LAN Bridge.
    Daarna zal hij als repeater het Wifi signaal opvangen en versturen naar de router.

Ok top, dat biedt perspectief! Punt is alleen dat het me vooralsnog niet is gelukt in de omgeving van de repeater terecht te komen. Als ik verbind met de repeater en naar Fritz.repeater wil dan wordt de pagina niet geladen…

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>Daarna zal hij als repeater het Wifi signaal opvangen en versturen naar de router.</p>

? Als je hem als brug gebruikt zendt hij toch gewoon het bestaande netwerk ‘uit’?

Bijdrager
    tarun

Heb je geen korte kabel? Installeer hem dan direct naast de router. Zet hem daarna boven neer.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>Ziegler op 23 december 2018 om 10:18</p>

<p class=”cite”>Daarna zal hij als repeater het Wifi signaal opvangen en versturen naar de router.</p>

? Als je hem als brug gebruikt zendt hij toch gewoon het bestaande netwerk ‘uit’?

Ja dat deed ie dus eerst wel, maar nadat ik het stappenplan van de gebruiksaanwijzing had doorlopen niet meer. Sindsdien heeft reset naar fabrieksinstellingen ook niet geholpen. Dus als ie in stopcontact zit en met LAN-verbonden is met modem dan zie ik hem wel (hij toont als Wifi-netwerk), maar er is geen internetsignaal. Ik kom ook niet op de pagina Fritz.repeater om instellingen te doen.

Bijdrager
    tarun

Nog een keer een reset doen? Het lijkt erop dat de eerste keer niet 100% succesvol was.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>tarun op 23 december 2018 om 10:22</p>
    Heb je geen korte kabel? Installeer hem dan direct naast de router. Zet hem daarna boven neer.

Gedaan en nu zie ik hem! Hij staat ook in het mesa-overzicht van de FritzBox. Dus ik kon m aanklikken en kwam toen in de repeater omgeving. Alleen nu kom ik weer bij de stap waar het (volgens mij) de vorige keer mis ging: in de wizard wordt het volgende gevraagd:

Maar ik wil niet dat de repeater een eigen naam heeft. Ik wil gewoon dat hij hetzelfde heet als het modem en dat ie alleen het signaal versterkt. Moet ik dan de gegevens van het modem hier invullen?

Bijdrager
    tarun

Ja. Gelijk aan het eigen netwerk/modem. Zo creëer je een mesh netwerk.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>tarun op 24 december 2018 om 10:10</p>
    Ja. Gelijk aan het eigen netwerk/modem. Zo creëer je een mesh netwerk.

Gelukt!

Ik ben er achter wat het probleem is: de LAN-kabel boven heeft een los draadje in het stekkertje. Ik kreeg dus geen 3e lampje (dat viel me pas op toen ik m via een andere draad verbond). Ik denk dat die kabel verder wel goed is, is het makkelijk om zelf zo’n LAN-stekkertje opnieuw op de kabel te bevestigen? Als ik deze vraag hier niet moet stellen, snap ik dat.

Bijdrager
    digilb

Opnieuw bevestigen is onmogelijk. Wat je moet doen, is hem afknippen, strippen en krimpen.
    Hiervoor heb je een nieuwe UTP stekker nodig, een krimptang (paar tientjes, zie Google) en een handleiding zodat je weet wat de volgorde van de 8 kleuren is (zie ook Google).

Je moet even bedenken of je dat de moeite waard vind, want bij Action kost een kabel van 10 meter een paar euro.
    Aan de andere kant: het is Kerstvakantie en misschien vind je dit wel een leuk klusje.

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>digilb op 24 december 2018 om 14:45</p>
    Opnieuw bevestigen is onmogelijk. Wat je moet doen, is hem afknippen, strippen en krimpen.
    Hiervoor heb je een nieuwe UTP stekker nodig, een krimptang (paar tientjes, zie Google) en een handleiding zodat je weet wat de volgorde van de 8 kleuren is (zie ook Google).

Je moet even bedenken of je dat de moeite waard vind, want bij Action kost een kabel van 10 meter een paar euro.
    Aan de andere kant: het is Kerstvakantie en misschien vind je dit wel een leuk klusje.

Haha, dank:-) Niet echt eenvoudig en goedkoop. Punt is vooral dat dit de kabel is die dus in het huis doorgetrokken is van meterkast tot 3e verdieping. Die vervang ik dus niet zomaar.

Dank allen voor alle hulp!

Bijdrager
    digilb

Misschien kun je er eentje van iemand lenen? (Zelf kon ik hem een weekend lenen van de netwerkbeheerder op mijn werk.)
    Anders: de beter bouwmarkt of (vanaf 4 euro) bij https://www.allekabels.nl/kabel_accessoires/krimptangen.html
    Tip: koop fatsoenlijke UTP connectors van metaal ipv plastic, dus bijv. https://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/1092571/cat5e-modulaire-rj45-stekker.html en vergeet de tule niet https://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/891/tule-voor-rj45-stekker-cat6.html

Succes!

Bijdrager
    ReneSegers

<p class=”cite”>digilb op 24 december 2018 om 16:11</p>
    Misschien kun je er eentje van iemand lenen? (Zelf kon ik hem een weekend lenen van de netwerkbeheerder op mijn werk.)
    Anders: de beter bouwmarkt of (vanaf 4 euro) bij https://www.allekabels.nl/kabel_accessoires/krimptangen.html
    Tip: koop fatsoenlijke UTP connectors van metaal ipv plastic, dus bijv. https://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/1092571/cat5e-modulaire-rj45-stekker.html en vergeet de tule niet https://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/891/tule-voor-rj45-stekker-cat6.html

Succes!

Done, thanks!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.