12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    grandijoost

Frequentie Time Capsule (Airport)

Hallo mensen,

Thuis heb ik wat problemen gehad met het storen van Time Capsule’s Wi-Fi die vervolgens stoort op de Apple Magic Mouse.
    Dit heb k al uitgezocht en het blijkt “logisch” te zijn dat Bluetooth stoort op Wi-Fi en andersom. De oplossing kan simpel zijn…. Je geeft je Time Capsule een andere frequentie dan de muis. Dat werd mij ook aangeraden door een Apple Adviseur met wie ik gebeld heb. (De grootste tip die hij me gaf heb ik al uitgevoerd) Maar nou is mijn vraag weet iemand hoe je gemakkelijk de frequentie kan veranderen van Wi-Fi?
    Alvast bedankt

Met Vriendelijk Groet
    Joost

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    grandijoost

Nou die had ik al gelezen. Je blijkt echt de frequentie te kunnen veranderen en dat wil ik uitvoeren.

Bijdrager
    Macosxachist

Airport-configuratieprogramma -> Handmatige configuratie -> Draadloos -> Radiomodus

Moderator
    Poezenbeest

De frequentie wordt op twee manieren bepaald: door het type wifi en door het gekozen kanaal. je kan dus overstappen naar een 5 GHz-netwerk en naar een ander kanaal. Welke configuratie het beste werkt, is afhankelijk van omgevingsfactoren.

Bijdrager
    grandijoost

Ik ga het proberen

Bijdrager
    grandijoost

Ik krijg nu dit scherm te zien. Wat moet ik hier doen?

Bijdrager
    grandijoost

Bijdrager
    gIzMo01

Kan je ook niet je 2,4 op automatisch zetten?

Moderator
    Poezenbeest

Je zal eerst moeten kijken hoe jouw omgeving er uit ziet, een goed programma daarvoor is iStumbler. Je krijgt daaruit een lijst als onderstaande:

Je ziet dat er netwerken rond kanaal 1 en 6 zitten en veel rond kanaal 11. Ik heb er met mijn Netzwerk I voor gekozen om daar precies tussen te gaan zitten met een paar kanalen afstand van de andere netwerken. ik zit dus op 2422 MHz, terwijl de rest rond de 2412 of 2437 zit, genoeg afstand (minimaal 10 MHz) om elkaar niet te storen. Ga nooit op kanaal 11 zitten, omdat dat het beste kanaal is en daar de meeste routers automatisch naartoe gaan, gevolg: veel storing.

Op de 5 GHz-band heb ik met Netzwerk II totaal geen concurrentie en dat netwerk draait dan ook als een tierelier, zonder ooit enige storing.

Bijdrager
    Vinhelper
    gIzMo01 op 15 januari 2011

Kan je ook niet je 2,4 op automatisch zetten?

Dan werkt je muis dus op de meest rare momenten wel, en soms ook niet. Zeker niet op automatisch!

Bijdrager
    grandijoost

Je zal eerst moeten kijken hoe jouw omgeving er uit ziet, een goed programma daarvoor is iStumbler. Je krijgt daaruit een lijst als onderstaande:

Je ziet dat er netwerken rond kanaal 1 en 6 zitten en veel rond kanaal 11. Ik heb er met mijn Netzwerk I voor gekozen om daar precies tussen te gaan zitten met een paar kanalen afstand van de andere netwerken. ik zit dus op 2422 MHz, terwijl de rest rond de 2412 of 2437 zit, genoeg afstand (minimaal 10 MHz) om elkaar niet te storen. Ga nooit op kanaal 11 zitten, omdat dat het beste kanaal is en daar de meeste routers automatisch naartoe gaan, gevolg: veel storing.
    Op de 5 GHz-band heb ik met Netzwerk II totaal geen concurrentie en dat netwerk draait dan ook als een tierelier, zonder ooit enige storing.

Ik krijg alleen mijn eigen Time Capsule te zien. Geen andere netwerken!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.