7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Frequentie backups Time Machine

Hoi.

Ik heb eenvraag.
    Ik heb nu zins een half jaar een mac mini..Hier ben ik echt blij mee.. perfect.. blij dat ik ben overgestapt.
    Maar ik heb nog wel eeen vraag over time machine.
    Hij maakt nu bijna elk uur een back up.. is dit nodig??? mijn extrenne harde schijf raakt al bijna vol. (+/- 300Gb)
    Ik ben van plan hem uit te zietten en dan alleen 1 keer per week aan te zetten? of kun je dit ook instellen?

raag jullie reactie??!!

Groet

Moderator
    unSOUND

Het is heel simpel. Hoe minder vaak je back-ups maakt, hoe meer je kunt verliezen. Als je eens in de week een backup maakt kun je het werk van de laatste 7 dagen verliezen, en als je eens in het uur een backup maakt hooguit het werk van het laatste uur. Aan jou om te kiezen wat je belangrijker vind… extra geldt uitgeven aan een grotere HD, of na een crash 7 dagen werk opnieuw doen.

Bijdrager
    Oppie

Selecteer een Systeemvoorkeuren>Time Machine en lees daar wat TM precies bewaart.
    Dan zul je zien dat ie (bijna) precies doet wat jij nu wilt…

Maar misschien moet je eens mappen uitsluiten: Outlook, VMware, torrents, etc.

Bijdrager
    iJoost

Het levert weinig op qua ruimte om dat te veranderen. Al die uur backups zijn namelijk vierentwintig uur later al weer weg. Hetzelfde geldt voor de dagelijkse backups na een maand. Als je al een tijdje timemachine draait komt er gemiddeld elke week één backup bij. Precies wat je vraagt eigenlijk.

Je kun wel even kijken of er geen grote onnodige bestanden in zitten. Zoals filmpjes in bewerking of torrents die nog niet klaar zijn. Voor dat soort dingen kun je het beste een of meer folders uitsluiten.

Bijdrager
    iJoost

Goh… Zou het een FAQ zijn? ;-P

Bijdrager
    JohnH

Aansluitend op de opmerking van iJoost over grote bestanden; draai je wellicht ook windows via VMWare of Parallels?
    TimeMachine ziet windows dan als een ‘gewoon’ bestand en zal dit dan ook meenemen in de backupprocedure.
    Je HD kan dan vrij vlot vollopen.
    Mocht bovenstaande het geval zijn, dan even uitsluiten van het backupproces.

Bijdrager
    sypie

En als er te weinig ruimte is om een back-up te maken dan wordt de oudste back-up verwijderd, uiteraard vraagt Time Machine hier eerst om.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.