22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    bijker

Freeway rollover

Hallo beste mensen,

Ik wil een rollover maken zoals op de site van http://www.softpress.com
    rechts boven in heb je een paar rollovers maar deze worden geel als je erover heen gaat en blijven geel als je er op klikt, heb van alles al geprobeerd maar bij mij blijven ze niet geel als je er op klikt.
    Wat zie ik over het hoofd.

hoop dat hier iemand een oplossing voor heeft?
    werk met freeway pro versie 4

Bijdrager
    excel20
    ”bijker”

heb van alles al geprobeerd maar bij mij blijven ze niet geel als je er op klikt.

bij mij ook niet op de site die je aangeeft. Ze hebben gewoon die eigenschap meegegeven op de pagina waar je daarna naar toe gaat

Bijdrager
    wout3r

Ja ik gok dat het gewoon met een php scriptje gedaan is. Die bekijkt op welke pagina we zitten en haalt de hyperlink van het woord weg.
    Het is geen actie zoals je in CSS kan doen met a: hover o.i.d.

Bijdrager
    rvanheukelum

Dat is heel eenvoudig gewoon de state ‘Active’ …

– Link
    – Hover
    – Active
    – Visited

En jongens, alsjeblieft … PHP? Wel even serieus blijven zeg. Het is gotsammeh gewoon CSS.

Bijdrager
    marcin

Dit is de code in CSS:

[code:1:2822e843e6]
    a {color:#000;}

a:hover {color:#FFFF00;}[/code:1:2822e843e6]

Wanneer je nu over een link “hovert” wordt hij geel.

Bijdrager
    Paul

Yep, het moet werken met de
    – Link
    – Hover
    – Active
    – Visited
    Maar ik snap er nix meer van in 4.3 – zo anders als in 3.5. Het lijkt wel of ik de gebruiksaanwijzing weer moet lezen…. bah…. :cry:

Paul

Bijdrager
    bijker
    ”marcin”

Dit is de code in CSS:

[code:1:99d57a3f90]
    a {color:#000;}

a:hover {color:#FFFF00;}[/code:1:99d57a3f90]

Wanneer je nu over een link “hovert” wordt hij geel.

Kun je mischien uitleggen hoe je dit doet in Freeway, want zo goed ben ik ook nog niet?
    Ik heb in het Freeway boek gezocht maar kon het niet vinden, wel hoe je een rollover kunt maken.

Bijdrager
    Paul

Afgezien van wat je nu precies wil: kijk zowiezo even op:
    http://www.freewaytalk.net/viewtopic.php?t=971
    en de rest van dat forum:-)

Paul

Bijdrager
    marcin
    ”bijker”

Kun je mischien uitleggen hoe je dit doet in Freeway, want zo goed ben ik ook nog niet?
    Ik heb in het Freeway boek gezocht maar kon het niet vinden, wel hoe je een rollover kunt maken.

Ik zou het niet weten ik gebruik geen Freeway. Ik las net dat je met Freeway de code niet kunt aanpassen. Ik zal toch even de tutorial gebruiken die Paul je gaf.

Bijdrager
    DESMEV

Zie ik iets over het hoofd wat jullie bedoelen of denken jullie te moeilijk? Volgens mij is het heel erg eenvoudig. De rollover maak je op de pagina en op de 2e pagina (waar je naar toelinkt) kies je gewoon voor een gele kleur voor de tekst, zonder rollover.

En als de gele kleur toch moet blijven op de eerste pagina ook al ga je met de muis ergens anders heen stel je dit in in de action. Als dit laatste de bedoeling is, hoor ik het wel. Dan kan ik dat wel even aangeven. Heb nu het programma niet bij de hand.

Als een voorbeeld hiervan zie de homepage van http://www.fotolooks.nl.
    De combi van 2 foto’s en tekst. Hier gekozen voor rollover en save/hideimage met een restore en mouseover.

Michel.

Moderator
    unSOUND
    ”marcin”

Ik las net dat je met Freeway de code niet kunt aanpassen.

Gelukkig zeg je er al bij dat je het zelf niet gebruikt… het kan namelijk wel.

Bijdrager
    marcin
    ”unSOUND”
    ”marcin”

Ik las net dat je met Freeway de code niet kunt aanpassen.

Gelukkig zeg je er al bij dat je het zelf niet gebruikt… het kan namelijk wel.

Je hebt gelijk maar volgens Softpress is dit niet aan te bevelen omdat de HTML generator de code kan overschrijven.
    http://www.softpress.com/products/whatisanhtmlgene.php

Moderator
    unSOUND

Dat gaat over als je achteraf een wijziging in de HTML aanbrengt met bijvoorbeeld texteditor. De volgende keer dat Freeway de site bouwt zal hij dan die wijzigingen overschrijven inderdaad. Maak jij echter een wijziging in de code vanuit Freeway ( wat gewoon kan met de “Source code snooper” ) wordt die wijziging niet overschreven.

Bijdrager
    marcin

Bij deze Bijker, het kan dus wel.
    Je kunt de code dus gewoon aanpassen.
    Bedankt voor de uitleg unSOUND.

Bijdrager
    Paul
    ”MGFotostudio”

Zie ik iets over het hoofd wat jullie bedoelen of denken jullie te moeilijk? Volgens mij is het heel erg eenvoudig. De rollover maak je op de pagina en op de 2e pagina (waar je naar toelinkt) kies je gewoon voor een gele kleur voor de tekst, zonder rollover.

En als de gele kleur toch moet blijven op de eerste pagina ook al ga je met de muis ergens anders heen stel je dit in in de action. Als dit laatste de bedoeling is, hoor ik het wel. Dan kan ik dat wel even aangeven. Heb nu het programma niet bij de hand.

De combi van 2 foto’s en tekst. Hier gekozen voor rollover en save/hideimage met een restore en mouseover.

Michel.

Volgens mij zie je niets over het hoofd Michel….. zo kan het toch ook?

Bijdrager
    bijker
    ”MGFotostudio”

Michel.

Ja dit is wat ik bedoel zoals bij fotolooks.nl
    mooie site trouwens
    ik ga aan de slag met dit allemaal alvast bedankt voor al jullie moeite

Bijdrager
    DESMEV

Dank je. Als je er niet uitkomt met de action(s) hoor ik het wel.

Succes
    Michel

Bijdrager
    Paul

Superfoto’s Michel – goed gevoel voor emotie, compositie en schoonheid.
    Ben zelf een niet-erg-actief fotograaf (vanwege de grafische vormgeving), maar houd ervan om goed materiaal te zien :wink:

Groetjes,

Paul

P.S. vind wel de grafische schoonheid van de linken bovenin de site wat in contrast staan met de rest van de vormgeving?!

Bijdrager
    DESMEV

Dank.
    Bedoel je ivm de bovenlinks dat ze te grof zijn? Ik had ze eerst zonder schaduw (mooier) maar werd toch minder leesbaar. Wellicht dat een betere oplossing is om dan de balk wat donkerder te maken. Maar ik wil alles wel licht en ‘transparant’ houden. Ik heb zelf dus ook al een beetje zitten stoeien met de bovenlinks. Maar kwam er niet echt uit.

Sta open voor suggestie’s

Michel

Bijdrager
    Paul

Inderdaad, ze zien er wat ‘amateur-achtig’ (Word-style…)uit: er zit dikke grove schaduw eronder en vette magenta bij een rollover. Het mag wat sjieker, strakker zoals de rest van de website :innocent:

Meest simpele ‘oplossing’ is:
    1. geen schaduw
    2. beetje extra zwart in magenta, of bordeaux kleurtje;-)

Succes!

Paul

Bijdrager
    wout3r
    ”R_van_Heukelum”

Dat is heel eenvoudig gewoon de state ‘Active’ …

– Link
    – Hover
    – Active
    – Visited

En jongens, alsjeblieft … PHP? Wel even serieus blijven zeg. Het is gotsammeh gewoon CSS.

Jullie begrijpen niet helemaal wat hij bedoelt (of ik doe dat niet). Maar hij wilt dat hij de pagina waar je op zit geen link meer is. En een a:active is wel een link

Moderator
    unSOUND

Waar staat dat ? Hij wil alleen dat als je eenmaal op een pagina bent, de link verkleurd blijft, en dat is gewoon CSS.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.