11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    steelpan

Freeway probleem met uploaden

Ik heb net een domeinnaam +webhosting aangevraagd en probeer voor het eerst een site up te loaden via freeway 5 pro.
    maar:

Als ik de bestaande site upload dan vul ik in het ftp scherm in
    Upload via FTP
    Server: http://www.mijndomein.nl
    Directory: laat ik leeg
    Gebruikersnaam: welke ik van planet kreeg
    Wachtwoord: vul ik in
    Passieve FTP: als ik dit NIET aanvink krijg ik na een paar minuten de melding dat de server niet reageert
    als ik deze WELl aanvink krijg ik direct de melding: Kan de directory niet aanmaken omdat een FTP fout optrad(550 Resources: Permission denied)
    URL adres laat ik leeg of vul ik in met: http://www.mijndomeinn.nl/
    Als ik wat stoei met hoofdletters, ander ww dan krijg ik terecht de melding dat ww of gebruikersnaam niet klopt maw ik gebruik wel de juiste gegevens.

Daarna een sjabloonbestand uit Freeway gepakt en dit geprobeerd te uploaden. Krijg hier exact dezelfde foutmeldingen mee.

Wie heeft een oplossing?

Bijdrager
    Double_UK
    ”steelpan”

Ik heb net een domeinnaam +webhosting aangevraagd en probeer voor het eerst een site up te loaden via freeway 5 pro.
    maar:

Als ik de bestaande site upload dan vul ik in het ftp scherm in
    Upload via FTP
    Server: http://www.mijndomein.nl
    Directory: laat ik leeg
    Wachtwoord: vul ik in
    Passieve FTP: als ik dit NIET aanvink krijg ik na een paar minuten de melding dat de server niet reageert
    als ik deze WELl aanvink krijg ik direct de melding: Kan de directory niet aanmaken omdat een FTP fout optrad(550 Resources: Permission denied)
    URL adres laat ik leeg of vul ik in met: http://www.mijndomeinn.nl/
    Als ik wat stoei met hoofdletters, ander ww dan krijg ik terecht de melding dat ww of gebruikersnaam niet klopt maw ik gebruik wel de juiste gegevens.

Daarna een sjabloonbestand uit Freeway gepakt en dit geprobeerd te uploaden. Krijg hier exact dezelfde foutmeldingen mee.

Wie heeft een oplossing?

Ik denk dat je even je server-adres goed moet checken
    Het is eerder FTP dan WWW . Dus: [code:1:e249d6d274]ftp.mijndomein.nl[/code:1:e249d6d274]

Bijdrager
    JWB

Moet je niet een pad benoemen? Httpdocs of zo? Volgens mij moet je het niet zo op de root zetten.

Bijdrager
    Double_UK
    ”JWB”

Moet je niet een pad benoemen? Httpdocs of zo? Volgens mij moet je het niet zo op de root zetten.

Kan wel, hoor.
    Maar als je het allemaal netjes wil houden kun je inderdaad even een aparte map maken (‘mijnwebsite’) o.i.d.
    En daar alles vervolgens alles instoppen.

Dan moet je ook je pad weer aanpassen:
    [code:1:0828d728dd]ftp.mijndomein.nl/mijnwebsite[/code:1:0828d728dd]

Bijdrager
    steelpan

als ik ftp ipv www invul dan staat er nog steeds van: 550 Resources: Permission denied en dat ie de directory niet aan kan maken.

Bijdrager
    WaZoo
    ”steelpan”

Dat vind ik wel vreemd, planet (internet) staat helemaal los van mijndomein, je moet daar je mijndomein naam en wachtwoord invullen, toch?:)
    Voor de rest weet ik niets van Freeway of zijn upload-mogelijkheid…

Bijdrager
    Muiter

Je dient wel vaak een ‘root’ map in te stellen in het ‘Directory’ veld.
    Dit kan zijn ‘/public_html’ o.i.d. Als het goed is staat dat ook bij je accountgegevens.

Wanneer je hier (in het ‘Directory’-veld) een map invult die nog niet bestaat op de server zal het niet gaan werken.

Freeway zelf kan geen map automatisch aanmaken in het Directory-veld, dit zul je dan eerst met FTP programma (o.a. Fetch of Transmit) moeten doen. Wanneer de map met je FTP-programma is aangemaakt op de server dan zal het wel gaan werken met het uploaden.

Bijdrager
    WaZoo

in Fetch of Transmit is dit meestal “/” en dat werkt prima met mijndomein, maar zoals gezegd weet ik niets van Freeway en vertrouw ik zijn inlog nog niet:)

Bijdrager
    rvanheukelum

Dit heeft helemaal niets met Freeway te maken … check je accountgegevens van MijnDomein, die zal je op je mail hebben ontvangen. En in de root van MijnDomein server moet je nog naar je webmap, dus je moet wel een pad opgeven uiteraard.
    Ofte: controleer je inloggegevens van MijnDomein, en vul die in bij je uploadgegevens van je Freeway document.

Bijdrager
    WaZoo

rest my case:)

wel jammer dat de ts niet meer heeft gereageerd…

Bijdrager
    rvanheukelum

17 Jaar … die ligt op bed …;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.