9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolandvbalen

FreeNAS wifi (Timecapsule)

Beste omt’ers

Vandaag heb ik een oude Toshiba laptop omgetoverd tot een Timecapsule met de volgende handleiding:
    how to FreeNAS

Dit is echt top en erg goed gelukt, maar nu mijn probleem:
    Momenteel staat hij te draaien in de meterkast, en dit is niet ideaal!

Ik wil deze graag in een aparte ruimte zetten maar heb niet de mogelijkheid om deze via ethernet aan te sluiten.
    Aangezien ik deze alleen gebruik voor back-ups maakt het mij de snelheid niet zo veel uit.

Er zit in mijn oude laptop een wifikaart, is er een mogelijkheid om FreeNAS te laten draaien op wifi?

Ik krijg dit niet voor elkaar!

Alvast bedankt.

Bijdrager
    jesper211232

mischien met zo’n adapter

De WNCE2001-100PES verbindt ieder toestel dat uitgerust is met een Ethernet poort met uw draadloos thuisnetwerk.

Bijdrager
    puchelaar

Als die oude wifikaart niet wil, zou je als workaround er voor kunnen kiezen een Airport Express (of een vergelijkbare oplossing van een andere fabrikant) aan te sluiten op de netwerkpoort van je FreeNASlaptop. Die verzorgt dan de ‘wireless bridge’ tussen de router en de LANpoort.

Bijdrager
    Synapse88

Ik denk niet dat FreeNAS beschikt over voldoende hardwareondersteuning (drivers) voor WiFi adapters.

Bijdrager
    RamonV

Voor zover ik weet kan freenas inderdaad niet overweg met wifi, er zou dan nieuw gedeelte in de gui gebouwd moeten worden om het netwerk op te zoeken en een wachtwoord in te geven.

Bijdrager
    TheBigZ
    Rolandvbalen op 07 augustus 2012

Momenteel staat hij te draaien in de meterkast, en dit is niet ideaal! Ik wil deze graag in een aparte ruimte zetten maar heb niet de mogelijkheid om deze via ethernet aan te sluiten.

Je zou ook een homeplug/powerline oplossing kunnen gebruiken.

Bijdrager
    puchelaar

@TheBigZ: Ja, dat kan natuurlijk ook nog. Ik had een paar jaar terug slechte ervaringen met een set eerste-generatie homeplug adapters, maar volgens mij is die techniek inmiddels een stuk betrouwbaarder en sneller geworden. In feite een zelfde workaround als een wifibridge, maar wellicht een stuk simpeler (zeker vanuit de meterkast) en sneller.

Bijdrager
    Rolandvbalen

Ik heb al een powerplug lopen in mijn huis, maar als ik geld wil uitgeven koop ik wel een timecapsule! maar ik wou het graag proberen om het gratis te doen, jammer dat dit niet kan, dan laat ik hem nog maar even in de meterkast draaien!

Bedankt!

Bijdrager
    Rolandvbalen

-dubbel post-

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.