12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Sanne

Freelancers: Wat is jullie workflow?

Beste freelancers,

Voor m’n afstudeerproject ben ik van plan om een compleet freelance softwarepakket te maken voor OS X en iOS. Het pakket is specifiek gericht op de creative industrie. Denk aan: digitale ontwerpers, web- en software ontwikkelaars, architecten, product ontwerpers, interieur ontwerpers etc.

Als freelance digitale ontwerper merk ik dat de workflow van het bestandsbeheer tot het maken van offertes en facturen veel efficiënter en gemakkelijker moet kunnen. Er moet nu gebruik gemaakt worden van meerdere programma’s die allemaal door verschillende ontwikkelaars zijn gemaakt. Daarbij is de het een een webservice en de ander een native programma. Kortom, de integratie is vaak niet compleet waardoor je veel tijd kwijt bent aan zaken waar je liever zo weinig mogelijk omkijken naar hebt. Immers, je wilt je kunnen focussen op het creatieve werk, niet op al het papierwerk en afstellen van programma’s.

Nou vroeg ik mij af welke programma’s en systemen jullie gebruiken voor:

1. Het maken en beheren van offertes, facturen, nota’s en andere documenten
    2. De tijdsregistratie
    3. Het maken van planningen
    4. Het bijhouden van taken
    5. Het bestandsbeheer (gebruik je clouddiensten om op al je apparaten te kunnen werken of werk je liever lokaal op 1 computer)
    6. De communicatie met de klant

Alvast dank voor jullie input!

Bijdrager
    hatolex

Lees even de huisregels door Sanne.:)

Bijdrager
    dennisgodderie

@hatolex: Wat is er mis met deze post? Hij maakt toch geen reclame, want het programma is er niet eens.

Hierbij mij toevoeging:
    1. Offertes, facturen,…: Billings Pro (facturen, offerte), Pages (tekstverwerking) en Evernote (nota’s)
    2. Billings Pro
    3. Niet van toepassing, maar op een vorige werk Merlin of een gelijkaardig alternatief.
    4. Todoist.
    5. Cloud service, nl. Box (of Dropbox).
    6. Osx Mail?

Bijdrager
    Rik de Belg

Er bestaat hiervoor een programma op de markt van Dataline Solutions, en het heet QUOJOB.
    Ik gebruik het.
    Is het 100% naar mijn zin? Neen. Maar bestaat dat wel?;-)
    Maar Quojob is wel gemaakt voor hetgeen jij daar opsomt Sanne.

Bijdrager
    hatolex

@dennis,

Wie heeft het woord reclame in de mond genomen?

Bijdrager
    dennisgodderie

@hatolex: wat is dan de reden dat deze post ongepast zou zijn? Daarom mij vraag. Niet om u tegen uw schenen te stampen, gewoon om een juiste regel te weten voor de toekomst:)

Bijdrager
    hatolex

Bijvoorbeeld deze regel uit de huisregels,

“Oproepen om aan onderzoeken mee te werken, enquêtes in te vullen, in wedstrijden te stemmen, petities te ondertekenen of aan acties voor een goed doel mee te doen”

Mij maakt het niets uit, maar Het topic viel mij op vandaar mijn reactie.

Bijdrager
    MEEUW

Ja en helaas moet ik @hatolex gelijk geven…
    Meerdere topics zoals deze zijn al gesloten. Nieuw hier @dennisgodderie ;)?

“Immers, je wilt je kunnen focussen op het creatieve werk, niet op al het papierwerk en afstellen van programma’s.”

yep, Noem maar 1 woord. Belasting. Daarom laten we alles gaan. En gebruiken we het WZWWD programma.
    Werkt zorgeloos, en zorgd voor optimale creativiteit. Nadeel, wel chaotich maar acht… of klanten nu alles de zelfde minute af wil hebben of op andere externe factor het chaotische is maakt dan toch niet uit. En wen vanzelf.

Bijdrager
    dennisgodderie

Ik ben niet nieuw, maar zag niets slechts in zijn post.
    Het is een student die gewoon wat extra informatie wil vergaren voor mij eindwerk op te kunnen stellen.
    Het is geen onderzoek, enquete, wedstrijd, petitie of goed doel in mijn ogen.

Maar laten we het hierbij houden en de moderator beslist maar of hij het toe doet of niet;-)

Bijdrager
    MEEUW

Het was maar een grapje @dennisgodderie :). Maar mooie eindzin.

Bijdrager
    jf

Ik heb in ieder geval op de meldknop gedrukt, wellicht dat er dan een moderator wakker schrikt.

Wacht. Een meldknop. Gat in de markt!:-P

Bijdrager
    Usain
    jf op 07 november 2014

Wacht. Een meldknop. Gat in de markt!:-P

+1

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.