30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    Guez

Freelance tarieven

Hallo,

Ik ben 3e jaars student (na de zomer jaar 4) aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Ik studeer Motion Design en ik heb dit schooljaar twee stages gelopen bij twee verschillende bedrijven. Het tweede bedrijf heeft mij nu freelance werk aangeboden voor in de zomer.
    Het gaat om 8 uur per dag en 3 dagen per week.
    Ik ben officieel nog geen freelancer dus dat zou ik nog moeten regelen bij de KvK.

Ik vraag me wel af waar ik rekening mee moet houden als ik freelance werk ga doen. Ik heb tot nu toe alleen ervaring als vaste medewerker waar veel voor je wordt geregeld door het bedrijf. Voor zo ver ik heb begrepen moet een freelancer zijn inkomsten verdelen voor pensioenkosten, vakantiekosten, ziektekosten en eventueel reiskosten….?

Wat zou een mooi tarief zijn in mijn geval? (nog niet volwaardige Motion Designer)
    Ik weet niet of mijn kwaliteiten mee tellen… Ik ben op mbo afgestudeerd als Grafisch Vormgever en ik studeer nu 4 jarige hbo opleiding aan de HKU. Verder ben ik bescheiden over mijn project resultaten maar ben wel bewust van mijn kwaliteiten.

Ik hoef niet rijk te worden maar ik wil een eerlijk aanbod krijgen van het bedrijf waarbij ik goed uit de kosten kan komen. Niet dat ik uiteindelijk 2 euro per dag verdien.

Wat voor tarief adviseren jullie?
    En wat zijn precies de kosten waar een freelancer rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
    Guez

Bijdrager
    stavos
    Guez op 04 juni 2013

twee stages gelopen bij twee verschillende bedrijven.