30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    trabant

Freedom & democracy

Me reet! En of het McCain of Obama wordt, maakt hier niets uit.

”Trouw”

ITU, De telecomorganisatie van de VN werkt -in Genève- aan richtlijnen die terrorisme op het web moeten bestrijden. De vrijheid van meningsuiting komt erdoor onder druk te staan.
    China stelt voor om wereldwijd een verbod op anoniem websurfen in te voeren. De Verenigde Staten stemmen daarmee van harte in en Zuid-Korea werkt de details al uit.

Dat China haar massa wil controleren, ligt in de lijn der verwachtingen maar de VS zou beter moeten weten.

Sophie in ’t Veld, voor D66 lid van het Europees parlement en een groot privacy-voorvechtster, vreest dat in Genève regelgeving wordt bedacht die vervolgens door nationale overheden wordt aangegrepen om, onder het mom van ’We moeten wel’, ongewenste wetten door de parlementen te de jagen.

Terwijl die grefo’s in onze regering hun kop niet meer uit die Amerikaanse aarzen krijgen, en die geblondeerde schreeuwlelijk alle aandacht blijft opeisen, begint dat ‘redelijk alternatief’ steeds harder nodig te zijn.

Bijdrager
    Лукас

Ik surf anoniem. Je data word nu al een jaar lang bewaard hier in Nederland.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het zal allemaal wel. Ik ben toch niet van plan een terroristische aanslag te plannen.

Bijdrager
    Koning Frank
    ”LucasJV”

Wat bedoel je met anoniem surfen?

Bijdrager
    Rickje
    ”No_Name”
    ”LucasJV”

Hij gebruikt o.a. een proxy

Bijdrager
    Genius

What the fuck? Dat meen je niet!

Om terrorisme tegen te gaan?! Terrorisme is niet te bestrijden! Het is zo’n makkelijk excuus, lekker angst zaaien om snode plannetjes door te voeren. Dictatoriale fratsen zijn het! Fuck the zogeheten “world leaders”, geef ze deze macht niet!

Dit is geen goede ontwikkeling! Verschrikkelijk! Zou er bijna tegen willen rebelleren… weet alleen niet hoe?

Bijdrager
    Ramy
    ”Genius”

Om terrorisme tegen te gaan?! Terrorisme is niet te bestrijden! Het is zo’n makkelijk excuus, lekker angst zaaien om snode plannetjes door te voeren. Dictatoriale fratsen zijn het! Fuck the zogeheten “world leaders”, geef ze deze macht niet!

Dit is geen goede ontwikkeling! Verschrikkelijk! Zou er bijna tegen willen rebelleren… weet alleen niet hoe?

Helemaal mee eens.
    Zo’n onzin… alsof dit terroristen tegen zal houden.

Bijdrager
    sven-

Belachelijk, ronduit belachelijk en schandalig. Wat kun je er meer over zeggen? Dit moet echt stoppen, helaas is onze mening gek genoeg niet belangrijk genoeg in deze “Democratie”.

Eigenlijk zijn ook deze ideeën weer een voorbeeld van: kleine groep zorgt voor problemen, dus laten we maar een regel maken waar iedereen last van heeft.

Bijdrager
    arnout
    ”LucasJV”

Tja, dat in de archieven staat dat arnout op die en die datum in het draadje “Yeah ik heb een nieuwe … gekocht” gepost heeft dat hij 2 Calvin Klein onderbroeken gekocht heeft is niet echt iets waar een reputatie op gebouwd kan worden; die arnout blijkt opgeteld een erg oppervlakkig en nietszeggend mens te zijn.
    Maar ze zullen me er niet om vervolgen.

Of zou dat eigenlijk wel moeten? dat op middelmatigheid en oppervlakkigheid lijfstraffen staan?
    (Dan waren mijn armen en benen al lang aan de honden gevoerd…)

Bijdrager
    Luidspreker
    ”Genius”

Ghehe. Terrorisme is niet te bestrijden, dus probeer het ook vooral niet. :’)

Bijdrager
    trabant

Oei! Dat is een zeer subversieve uitspraak, Luidspreker. Kijk maar uit!:evil:

”Cloudsurfer”

Het zal allemaal wel. Ik ben toch niet van plan een terroristische aanslag te plannen.

Dat is de grote, luie domhoud-drogreden.
    Stel dat het maken van een pleziervluchtje met terugwerkende kracht gecriminaliseerd wordt, want je zou eens een geheime plek van boven kunnen zien. Dan ben jij toch lelijk de sigaar.
    Zo is het hierbij ook. Ze willen controle om de controle, and by any means possible.
    En als ze niets vinden, dan pikken ze een pechvogel eruit om hun gesnuffel te legitimeren. Gebeurt nu al in Guantanamo Bay.

Eerst de joden,
    dan de communisten,
    dan de homo’s,
    dan alle andersdenkenden
    dan iedereen die niet in de partij zit.
    De vorige keer was het tegen die fase inmiddels 1945 geworden, maar anders waren ze bij gebrek aan andere groeperingen doodleuk doorgegaan met vrouwen die niet genoeg soldaten hadden geworpen.

Dit keer zijn die ‘ze’ geen partij waar je lid van kunt worden om je huid te redden. Corporate America heeft de kaarten allang geschud en gedeeld en de troefkaarten zijn niet in Europese of democratische handen.
    Het feit dat er nog geen vreemde soldaten door de straten marcheren wil nog niet zeggen dat de vrijheid niet bedreigd wordt.

Ons internetverkeer wordt tegen onze wil en op onze kosten opgeslagen.
      Onze bewegingen in de openbare ruimte worden toenemend met camera’s vastgelegd;
      preventief fouilleren;
      verplicht DNA-afstaan en een steeds makkelijker omgaan met DNA gegevens door de overheid;
      Nederland is al koploper met telefoontaps (in elk geval per inwoner);
      de OV-chipkaart met al zijn privacylekken;
      alsmaar meer RFID-chips die straks ook aan onze betaalpas worden gekoppeld, zogenaamd om ons beter van dienst te kunnen zijn.
      De ausweisplicht sinds 2004,
      het biometrisch paspoort,
      het burgerservicenummer geeft vooral service aan degenen die wat van de burger willen, niet aan de burger zelf;
      het elektronisch kinddossier;
      Minderjarigen moeten sinds dit jaar ook bij veroordeling voor een relatief klein misdrijf hun DNA afstaan, ook al is de kans gering dat ze opnieuw de fout in gaan.
      En volgend jaar komt er een vingerafdruk op dat biometrische paspoort[/list:u:1513c1e94f].

Ja, daar hebben we allemaal expliciet voor gekozen bij de laatste verkiezingen.

Bijdrager
      Лукас

Welnu, ik schrik toch wel een beetje als ik op één portaal op de A12 wel 18 camera’s tegenkom van allerlei soorten en maten. Erop, eronder, ernaast, erachter. Ik moest wel heel snel tellen.

En ik vertik het om mijn biometrische info af te staan aan zo’n overheid. Je hebt er geen idee van wat er mee gebeurd.

Bijdrager
      Лукас
      ”Rickje”
      ”No_Name”
      ”LucasJV”

Hij gebruikt o.a. een proxy

Sssst!:lol:

Bijdrager
      trabant
      ”LucasJV”

En ik vertik het om mijn biometrische info af te staan aan zo’n overheid. Je hebt er geen idee van wat er mee gebeurd.

Ji, ik, maar het gros der Nederlanders verkoopt zijn ziel voor een paar airmiles: http://www.xs4all.nl/opinie/2007/09/22/u-wint-de-big-brother-awards-2007/

Bijdrager
      Лукас

En daarom ga ik bij XS4ALL. Je kan er zeker van zijn dat er niet gekut word met je gegevens. En het is gewoon stabiel, laten we eerlijk wezen:D

Bijdrager
      trabant

Ook Axes for All :P is niet heilig, Het is immers ook een bedrijf dat winst moet maken geworden, maar onder de Nederlandse internetproviders zou ik inderdaad niet zo gauw een betere weten.
      Xs4all is ook altijd nauw verbonden geweest met Bits of Freedom, die onder andere de Big Brother Award uitreiken aan personen en instanties die onze privacy verkwanselen.
      In 2007 waren dat

•Categorie Personen: de Nederlandse burger zelf (ruilt privacy graag in voor een gevoel van nepveiligheid*)
        •Categorie Overheid/Instellingen: De Nederlandsche Bank (stilhouden swift-affaire waarbij de Amerikaanse overheid meer wist over ons internationale geldverkeer dan onze eigen overheid)
        •Categorie Bedrijven: NS (OV-chipkaart)
        •Categorie Voorstellen: Elektronisch Kinddossier (Rouvoet, Christen Unie) [/list:u:2844f91ea4]
        Over de Nederlands BB Awards voor 2008 heb ik nog niets kunnen vinden. Wel over de internationale: http://www.bigbrotherawards.org/. Misschien moeten hier eerst weer eens soldatenlaarzen door de straten marcheren voordat we het belang ervan inzien.

*Dat biometrisch paspoort moet je straks bij een aanslag tussen jezelf en de autobom houden, dan gebeurt je niks! :x

Bijdrager
        Лукас

Ja, heb het artikeltje wel gelezen hoor;)
        Als je soldatenlaarzen in je straat wilt moet je naar Italië, die hebben er nog steeds zat rondlopen (en ik weet niet wanneer dat ophoud)

Moderator
        Poezenbeest
        ”trabant”

•Categorie Bedrijven: NS (OV-chipkaart)

Juist… erg slecht dan, die awards…. want het bedrijf achter de OV-chipkaart is Transit, een consortium van o.a. NS, HTM, GVB, RET, Verenigd Streekvervoer Nederland, Nationale Strippenkaart NV, Connexxion, Voelia, Arriva en Syntus…. In ieder geval meer dan alleen de NS… het initiatief komt overigens vanuit de overheid….

Afijn… et gaat hier dus om een stelletje pritsers, die geen goede research doen en daarmee zichzelf net zo ten schande maken, als het consortium zelf…

Bijdrager
        trabant

Dat consortium stelt zich wel behoorlijk verborgen op. Waarom toch? Wie googlet op ‘Transit‘ kan niet om een bekend bestelbusje heen en al op de eerste bladzij gaat het internationaal. Zo bezien ligt het voor de hand dat Dat BoF cs. de veel zichtbaardere NS (die ook bij bij de uitreiking van de award zijn verschenen!) als pars pro toto neemt.

Overigens wordt die kaartchips keer op keer gekraakt. Niet alleen in de opinie en de wetenschap, maar ook door hackers en crackers. Sommigen zelfs met scharen

Moderator
        Poezenbeest

http://www.translink.nl/
        …heb dat soort kennis ook niet altijd bij de hand bij de hand;)

Bijdrager
        Hanhart

George Orwell had zo graag ongelijk gekregen. :sealed:

Moderator
        Poezenbeest

Winston knew a way…..

Bijdrager
        roblemmen

..

Bijdrager
        trabant

Unser Kriegsökonom meldet sich!
        Heb jij je nog niet voor Uruzgan gemeld?

Bijdrager
        roblemmen

Bij een leger dat aan handen en voeten gebonden is heb ik er weinig trek in. Het gaat trouwens al slecht genoeg hier in Nederland.
        Of in Keulen..

Bijdrager
        trabant

Zien er allemaal onbesneden uit.

Moderator
        Poezenbeest

Zeker die dame vooraan….

Bijdrager
        roblemmen

..

Bijdrager
        jf
        ”roblemmen”

[…] dan een stel apen in het Binnenhof die alles op video willen hebben. Die houden het daar toch niet eeuwig vol.

Het punt is dat er vervolgens mogelijk een aap komt te zitten die wel raad weet met alles wat dat stelletje apen zo fijn ingericht heeft.

Bijdrager
        nicksuy1

klopt, en als die aap dat mooi begint uit te buiten. HItler heeft het gedaan, Stalin ook, Bush (en zijn mederegeringsmakers, want democraat of republikein slechts een minderheid was anti-patriot act) zit ook al een heel eind, Poetin is die weg ook al lang ingeslagen.
        En ook hier gebeurt et stilaan. Het valt nog niet op, maar het einde van de democratie begint wanneer mensen vrijheden beginnen opgeven in ruil voor ‘veiligheid’. En laat dat nu net de weg zijn die ook België en Nederland aan het kiezen zijn.
        “En de schapen bleven maar rustig blaten en graasden vredig verder.”

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.